Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Gripin - Beni Boş Yere Yorma - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Dm
Yarınlar için söz veremem
          Am
Bilemem bu ömre kaç hayat daha sığar
    Bb                 Am
Biz kelebeklerin kaç yarını var
            Gm                Dm
Bir nefes yetmez görüp göreceklerim.

Dm
Şimdi masal anlat bana
      Am
Kahramanı benmişim gibi
  Bb                      Am
Yere düşen üç elmadan her biri benmişim gibi
       Gm                  A 
Sonra topla beni düştüğüm yerden

                Dm
Beni boş yere yorma
                Gm
Derdim deniz, efkarım derya
             Bb      Am
Kelimeler yandı yanıyor hala
Bb              Am
Sende hiç ben kalmadıysa
Bb            Am
Ömrümü al da git ama 
               Dm
Beni boş yere yorma
               Gm
Derdim deniz, efkarım derya
             Bb      Am
Kelimeler yandı yanıyor hala
Bb              Am
Sende hiç ben kalmadıysa
Bb            Am          Dm
Ömrümü al da git üstü kalsın

Dm
Hiç bitmiyor sonbaharım
        Am
Baş başa düşen yapraklarım
   Bb                  Am
Bütün unuttuklarıma kendi adını yaz
        Gm                     A
Ve sonra topla beni düştüğüm yerden


Dm
Gidiyorsan ardına bakma
Dm
Gitme ben var bakışlarında
        Gm
Sözü uzutma bu bir vedaysa
A                           Dm
Armağan olsun varlığım yokluğuna
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar