Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Selami Şahin - Ben Hala Deliyim Sevdalı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em               Am
Sen beni sen, unutmuş gibisin 
                B           Em
Ben hala deliyim, hala sevdalı 

Am            Em       C
 Yaktığın ateşi söndüremedim 
   Em       D   Bm    C     Em
Sen hala çılgınsın  hala belalı, ah hala belalı

Em  C  Am  Em

Em     C    D  Bm    Am   Em
Çekmeye razıyım kaprislerini 
        C   D   Bm    Am   Em
İstersen zincire vur ellerimi 
      Am          C  Am    B
Ne oluur bir tanem anla halimi
Em                B          Em
 Ben hala deliyim, hala sevdalı
        Am    C   D  G      Em
Ben hala deliyim, hala sevdalı

Em                Am
Sen benden sen vazgeçmiş gibisin
                 B          Em
Ben hala tutkunum, hala yaralı


Am            Em       C
 Yaktığın ateşi söndüremedim 
   Em       D   Bm    C     Em
Sen hala çılgınsın  hala belalı, ah hala belalı

Em  C  Am  Em

Em     C      D  Bm  Am      Em
Bu sevda bir andaa bitebilir mi
         C    D  Bm   Am     Em
Gerçeklerr yalanaa dönebilir mi
      Am          C  Am    B
Ne oluur bir tanem anla halimi
Em                B          Em
 Ben hala deliyim, hala sevdalı
        Am    C   D  G      Em
Ben hala deliyim, hala sevdalı
NotlarX
Tab
Söz: Selami Şahin
Müzik:
 Selami Şahin
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar