Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Levent Yüksel - Ya Sonra - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Fm                Cm                      G                Cm
Nedir derdin söyle diye, bir gün bana sormadın, yüzüme bakmadın         

       Fm            Bb          Eb           Ab
Bilsen nasıl acı çektim kendim, kimse görsün istemedim
Fm       G           Cm
Candan seven birini bekledim
          Fm          Bb         Eb           Ab
Sen yoktun ki, bu kara günlerde, başkası vardı gönlünde
Fm          G          Cm
Gerçekleri gördüm yeter dedim    

G                           Fm
Bugünün bir de yarını var, mutluyduk belki, bu güne kadar
          A#
Ya sonra, ne yaparım senden sonra, acımadan geçer yıllar
Cm                          Eb
Zamanla yalnızlık başlar, yola çıkar pişmanlıklar

Fm             Cm              G             Cm
Kal, sevgini de al, gidiyorum ben, sen hoşça kal
Dm  Eb   Fm             Cm         G               Cm
Bugünlerin yarınları var, gidiyorum ben, sen hoşça kal

Fm      Bb                Eb              Ab
Bilmem nasıl yaşarım ben, böyle karşılıksız severken 
Fm          G          Cm
Kopmalıyız iş işten geçmeden
Fm          Bb                 Eb          Ab
Alışkanlık betermiş hepsinden, korkuyorum her biten günden
Fm          G         Cm
Bırak kalbimi sen şimdiden
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar