Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Deniz Tekin - Benim Aşık Olmam Gerek - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
Bbm   Eb   Bbm   Eb   Bbm   Eb   Bbm   Eb

 Fm                     Cm
Benim aşık olmam gerek, yolda kaybolmam gerek
Bbm               Ab          Eb
Ve ancak o zaman yaşar hissederim
 Fm                   Cm                   Bbm
Benim aşık olmam için bana dünyalar gerek değil
Bbm             Ab        Eb
Bir kere gül şarkılar dizeyim
 Fm                      Cm
Benim aşık olmam demek, kendimi bulmam demek
Bbm                 Ab        Eb
Bana anılar ver bu şehri seveyim
 Fm                     Cm                       Bb
Benim aşık olmam için, tek bir güzel söz gerek değil
Bbm             Ab          Eb
Ufak şeylerin peşinden giderim

Fm               Bb
Kendimi tanımam lazım biraz daha
Fm                 Bb
Bana benim gibi biri gerek
   Eb                    Bb
Elimden gelen bişey yok, büyük değil vaatlerim
  Ab           Cm           Gm             Fm
En azından hiç kimseden dünyaları beklemedim
Eb                    Bb
Bana bir kere gül ben de şarkılar dizeyim
   Ab                         Bb
Elimden gelen tek şey bu, ben böyleyim
Eb                   Cm                  Bb       Ab
Hayat böyle çok boş, kendimi kaybetmem gerek yeniden

  Cm                    Gm
Benim aşık olmam gerek, yollara düşmem gerek
  Fm               Eb         Bb
Ve ancak o zaman tamam hissederim
 Cm                    Gm                        Fm
Benim aşık olmam için, boş sözler vermen gerek değil
Fm                    Eb       Bb
Ben insanı en çok özgürken severim

Cm            F
Kendini rahat bırak biraz daha
Cm            F
Bazen insana huzur gerek
  Bb                         F
Elimden gelen bişey yok, ben fazla düşünenlerdenim
  Eb                Dm                Cm
En azından endişelerimin üstünü örtmedim
Bb                F
Bana bir kere hissettir şarkılar dizeyim
Eb                        F
Herkesin yolu farklı, ben de böyleyim
Bb                Gm           F      Eb
Hayat çok sıkıcı, aşık olmam gerek yeniden

 Gm                     Dm
Benim aşık olmam gerek, yüzde kaybolmam gerek
Cm             Bb           F
Sadece o zaman mutlu hissederim
  Gm                  Dm                       Cm
Benim aşık olmam için, pek de güzellik gerek değil
Cm            Bb          F
Ben ruhunun peşinden giderim
  Gm                    Dm
Benim aşık olmam demek, kuşları duymam demek
Cm                   Bb       F
Ben insan sevince dünyayı severim
   Gm                   Dm
Yeniden aşık olmam için önce iyileşmem gerek
Cm               Bb      F         Bb
Önce kendimi seveyim, sonra düşünürüm
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.