Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Oğuzhan Uğur - Mağlubiyet (Murat Dalkılıç) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
     G        Ab          F           G
Geçmişi sil boşver yeni biri gibi tipi kes 
      G        Ab        Cm        G 
Sırrı mı ne? bence ya spor ya da plates 
     G        Ab     F      G
Pek de diri oysa benden yaşlıydı 
     G      Ab       Cm      G 
Kuaföre gitmiş ya bu tek kaşlıydı

      Cm              G
Ona bensizlik pek de bi yaramış 
       Cm              G
Tabii densizlik sabit kalmış 
     Ab            G
Kabuğu parıl parıl parlasa ne olur? 
      Ab
İçi fos yani 
            G
Kendini bilmeli insan tabi 

G                                
Bana göre sen tamam ama 
           Cm
Ben sana hiç uymadı mı? Koşa koşa gel bana yine 
             Bb
Yel sana hiç vurmadı mı? 
        Bb                       Eb
İçim acıyor her yeri kor kalbi uzuvlarımın 
        Eb        F               G
Pas geç beni kime göre kıyasa sokar ucuz kadınım?

        G       Ab          F        G 
Takılma bir süreç bu gül geç az sabret 
     G       Ab         Cm            G 
Dolu tarafından bak güzel olabilir hasret 
       G      Ab         F         G 
Dengeyi yengeye bağlama dik dur silkin 
     G      Ab        Cm        G 
Asma yüzünü oğlum zaten çirkinsin 

     Cm                   G
Kısmet değilmiş aşk öyle mi sence? 
         Cm               G
Şükret ölmezsin zorlama bence 
       Ab              G
Gitsin ardına bakmasa nolur? 
        Ab          G
Gıybet yapma ahtır günahtır yazıktır ayıptır ayıp 

G                                   Cm                                                        
Hep bi gider yine de güler morali ucuz kadının, 
                             Bb
Derdi iter üzerine per açtı kumarbazının, 
                                   Eb
Kuralı da yok hileli çok ona göre mağsumiyet 
        Eb         F        G
Bak bi sana göre olanını bulamadı mağlubiyet
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'in matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Elektronik müzik çağıyla birlikte, nota yazımı, bilgisayar yazılımları ve dijital müzik oluşturma araçları sayesinde daha erişilebilir hale geldi. Bu teknoloji, farklı müzik türlerini icra eden sanatçılar arasında notaların paylaşımını kolaylaştırdı.

Nota ve müzik notasyonu, eğitim ve öğrenim alanlarında da önemli bir rol oynamaktadır. Müzik eğitimi alan bireyler, müziği daha iyi anlamak, bestelemek ve analiz etmek için nota okuma ve yazma becerilerini geliştirirler. Bu sayede müziğin evrensel dili olan nota, sanatçılar arasında köprü kurar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.