Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ferdi Tayfur - Sabahçı Kahvesi - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Am        Bb
 Sevgilim, sevgilim
C         Gm    Bb  Am
 Bak yine şafak söküyor
Am        Bb
 Sevgilim, sevgilim
C         Gm    Bb Am
 Bak yine sabah oluyor

Am                          Bb   Am
Şimdi sen kim bilir ne duygulardasın
         Bb   Am  Bb      Am
Belki de en güzel uykulardasın

Am                          Bb   Am
Şimdi sen kim bilir ne duygulardasın
         Bb   Am  Bb      Am
Belki de en tatlı uykulardasın

F       Dm  C      Bb
Sen rüyalar aleminde
          Am  
Yeni aşklar hevesinde
F       Dm  C      Bb
Bense yine  uykusuzum
          Am
Bir sabahçı kahvesinde

Am        Bb
 Sevgilim, sevgilim
C            Gm  Bb  Am
 İnan ki çok özledim seni
 
Am                    Bb    Am
Dışarda hafiften yağmurun sesi
        Bb  Am  Bb         Am
Gözümde aşkımın hasret nöbeti

F       Dm  C      Bb
Sen rüyalar aleminde
          Am  
Yeni aşklar hevesinde
F       Dm  C      Bb
Bense yine  uykusuzum
          Am
Bir sabahçı kahvesinde
NotlarX
Tab
Söz: Ahmet Selçuk İlkan
Ferdi Tayfur
Müzik:
 Ferdi Tayfur
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Gülsüm Tarçın - Sabahçı Kahvesi
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar