Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Onur Can Özcan - Hırka - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
A+ A-
G#m                    E
Sen dağıttın bak, ben topluyorum beni
  C#m               D#7
Madem anlat biraz, yolunda mı her şey senin gibi
E                G#m
Benim değil, olmuyor o söylediğin
      C#m                      D#7
Hoşça kal demek kolay, güle güle giden için

               G#m              F#   E
Başımda bir bela, bu aralar ne dinlesem
           F#  G#m          F#    C#m
Ne çalınsa aklıma, hepsinde mevzu sen
C#m
Dillerinden hiç düşmedin. 
         G#m                F#                   E
Bu şarkılar seni tanır gibiler, seni tanır gibiler

E F# G#m  C#m
Ansızın,  bir hoşça kal kurşununa 
               G#m          F#     E
Sarılıp veda ettim bütün sokaklarına 
               F#                    E
Onunla geçinemedim, kokunla baş edemedim
               F#   G#m
Hırkan ömrüme asılı hala

C#m
Bir hoşça kal kurşununa 
                E
Sarılıp veda ettim bütün sokaklarına 
                F#                    E
Onunla geçinemedim, kokunla baş edemedim
               F#   G#m
Hırkan ömrüme asılı hala

G#m  F#  E  C#m  D#m  E  C#m  E  G#m 
NotlarX
Tab
Söz: Onur Can Özcan
Müzik:
 Onur Can Özcan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Murat Doğru - Hırka
Video Thumbs
Tolgahan Tarıoğlu - Hırka
Video Thumbs
Emre Öten - Hırka
Video Thumbs
S. Eslem Aktürk - Hırka
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar