Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bulutsuzluk Özlemi - Bağdat Kafe - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em                   C   
Yolumuz uzun yavrum, sen Leyla ben Mecnun
Em             C
Maksat Bağdat, Babil’in kulesi
Em                G
En kolay yol çöl, en kestirme
Am                     D
Lakin yaşlı kahin der, dur gitme
     G                Am                D         Em
Orda taş üstünde taş, omuz üstünde baş     kalmadı

Em                 C
Fırtınadan kumlar, içimize sızar
Em                            C
Çöl rüzgarı yüzümüzü kavurur, dudaklarımız çatlar
Em                             G
Serap görür, gönlüm mü avunur? şu gelen yarim mi?
Am                 D
Göster yolu kahin, çok yorgunum
G                    Am
Bekler o şimdi beni, çok geç kaldım
D                      Em
Buluşmam lazım, Bağdat Kafe’de

       D       Em   C           Em  
Bağdat Kafeeeeeee,  varamadım hala

Em                       C
Gittik mi gidebildik mi? yoksa kaybolduk mu?
Em                   C
Gördüklerimiz neydi, büyülendik mi?
Em                 G
Yolun sonu neresi, hani kent nerde?
Am                 D
Göster yolu kahin, çok yorgunum
G                    Am
Bekler o şimdi beni, çok geç kaldım
D                      Em
Buluşmam lazım, Bağdat Kafe’de

       D       Em   C           Em  
Bağdat Kafeeeeeee,  varamadım hala
C      Em     
Ordaaaaaa      “buluşamadıktan sonra”
C             Em
Duruyor mu hala? 
C       Em
Ordaaaaaaa 
C             Em
Duruyor mu hala?
Em
Bağdat Kafe
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.