Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bob Seger - Turn The Page - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Em
On a long and lonesome highway, east of Omaha
        D
You can listen to the engine moanin' out it's one lone song
        A                                                            Em
You can think about the woman, or the girl you knew the night before
Em
But your thoughts will soon be wandering the way they always do
            D
When you're riding sixteen hours and there's nothing much to do
                             A                                          Em
And you don't feel much like riding, you just wish the trip was through


Em          D               Em
Say, here I am, on the road again
D                     Em
There I am, up on the stage
       D           A
Here I go, playing star again
        C   D         Em
There I go, turn the page, ah


Em
Well, you walk into a restaurant, strung out from the road
        D
And you feel the eyes upon you as you're shaking off the cold
      A                                                         Em
You pretend it doesn't bother you but you just want to explode
Em
Most times you can't hear 'em talk, other times you can
        D
All the same old clichés: "Is that a woman or a man?"
        A                                                   Em
And you always seem outnumbered, you don't dare make a stand


Em     D                  Em
Here I am, on the road again
D                     Em
There I am, up on the stage
       D                   A
Here I go, playing star again
        C   D           Em
There I go, turn the page, ah


Em
Out there in the spotlight you're a million miles away
D
Every ounce of energy you try to give away
       A                                                     Em
As the sweat pours out your body like the music that you play


Em
Later in the evening as you lie awake in bed
        D
With the echoes from the amplifiers ringin' in your head
    A                                                       Em
You smoke the day's last cigarette, remembering what she said


Em         D                 Em
Ah, here I am, on the road again
D                     Em
There I am, up on the stage
       D                   A
Here I go, playing star again
        C   D            Em
There I go, turn the page

Em         D                 Em
Ah, here I am, on the road again
D                     Em
There I am, up on the stage
       D                   A
Here I go, playing star again
        C   D         Em
There I go, there I go
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.