Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yüzyüzeyken Konuşuruz - Ne Farkeder - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Gm
Bugünlerde sarhoşum böyle aklım havada
Gm
Düşündüğüm net bir şey yok öyle boş tenhada dolandım
Cm7                                            Gm
Bütün gece, bütün bir ay, bütün sene, ne fark eder?

Gm
Üzülmüştüm, üzmüştüm biraz üşümüştüm de
Gm
Kendime bile uzaktaydım, düştüm epeyce
         Cm7                                                Gm
Belki öptüm, belki sevdim, belki senden bahsettim, ne fark eder? 

           Cm7             Dm7         F           Gm
Bi sabah uyandım yoktun arandım yoktun hala bulamıyorum
           Cm7            Dm7          F             Gm
Bugünüme vardım, çoktan uyandım, artık hiç istemiyorum
           Cm7             Dm7          F           Gm
Bi sabah uyandım yoktun arandım yoktun hala bulamıyorum
           Cm7            Dm7          F            Gm
Bugünüme vardım, çoktan uyandım, artık hiç istemiyorum

Gm
Attığım mesajları ciddiye almadın dimi?
Gm
Hayvan gibi içmişim yine tutamadım kendimi
                Cm7                                Gm
Yoktu hiç bir beklentim zaten olsaydı bile ne fark eder?

Gm
Geçmişime göre şimdi daha az saçım var
Gm
Yalan olmuş yarınlarım biraz da acım var
                   Cm7                               Gm
Birazı senden kalan biraz da senden öncekilerden ne fark eder?
NotlarX
Tab
Söz: Kaan Boşnak
Müzik:
 Kaan Boşnak
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Dilruba - Ne Farkeder
Video Thumbs
Atakan Ata - Ne Farkeder
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.