Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Gülden Mutlu - Bu Saatten Sonra - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Gm7                     Cm7
Dökülsün gözlerimden kaldıysa yaşım
  Ebmaj7            Gm7      Dm7
Aklımı başıma alalı çok oldu
Gm7                     Cm7
Seni yazsın tarih, benim yok bi savaşım
    Ebmaj7                   Gm7
Sen bizden geçeli ne kadar zaman oldu

   Ebmaj7
Kalbim kırık ama sorun değil
  Cm7
Aşka küstüm o da mühim değil
   Ebmaj7
Şu dünyada bi sana
Dm7               Cm7  Dm7  Ebmaj7
Hem de yana yana, her  ney  se

Gm7
Bu saatten sonra adını anmam

Dert olur mu bu sana hiç sanmam
Cm7
Sığamadın aşka benim gibi seveni
Ebmaj7      Dm7
Görmedin diye mi

Gm7
Alıştığın yol puslu ve kirli

Yaramadı tabi bu tertemiz sevgi
Cm7
Daha önce böyle ölümüne ölümüne
Ebmaj7        Dm7
Sevilmedin diye mi

Gm7                     Cm7
Seni yazsın tarih, benim yok bi savaşım
    Ebmaj7                   Gm7
Sen bizden geçeli ne kadar zaman oldu
NotlarX
Tab
Söz: Gülden Mutlu
Müzik:
 Gülden Mutlu
Düzenleme:
 Çağrı Telkıvıran
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.