Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Fourtwnty - Fana Merah Jambu - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Em   C

 G    Cm       G 
Di depan teras rumah
   Cm         Em     Bm   Cm
Fana merah jambu, ku berdua
 G    Cm          G  
Momen-momen tak palsu
 Cm         Em     Bm  Cm
Air tuhan turun, aromamu

    Bm           Cm            
Tersalurkan aliran syaraf buntu
      Bm         Am    Cm
Martin tua media pembuka

G                  D
Berdansa sore hariku
                     Em
Sejiwa alam dan duniamu
                   Cm    Bm  Em  Cm
Melebur sifat kakuku

 G     Cm         G
Hal bodoh jadi lucu
  Cm            Em  Bm Cm
Obrolan tak perlu kala itu

   Bm            Cm
Tersalurkan aliran syaraf buntu
      Bm         Am    Cm
Martin tua media pembuka

Am     D7          G
Berdansa sore hariku
      E               Am
Sejiwa alam dan duniamu
       D7           G
Melebur sifat kakuku

Am     D7             G
Rasanya tak cukup waktu
       E            Am
Terlalu cepat berlalu
      D7             G
Soreku nyaman denganmu

Am     D7  Bm       E
Menarilah, menarilah
Am     D7     E7
Menarilah denganku

Am                    D7
Genggam tangan cokelatku
     Bm              E
Berputar-putar denganku
Am     D7     A7
Menarilah denganku
 A7         A7
Menarilah, menarilah

Em   C

     Em           C  
Tersalurkan aliran syaraf buntu
       Em        D/F#
Martin tua media pembuka
       C          Em
Tersalurkan aliran syaraf buntu
     Am
Martin tua media pembuka
      Am    A7
Media pembuka

Am     D7          G
Berdansa sore hariku
      E               Am
Sejiwa alam dan duniamu
       D7           G
Melebur sifat kakuku

Am     D7             G
Rasanya tak cukup waktu
       E            Am
Terlalu cepat berlalu
      D7             G
Soreku nyaman denganmu

Am     D7  Bm       E
Menarilah, menarilah
Am     D7     E7
Menarilah denganku

Am                    D7
Genggam tangan cokelatku
     Bm              E
Berputar-putar denganku
Am     D7       E7
Menarilah denganku
Am      Cm
Menarilah
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.