Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Birkan Nasuhoğlu - Papatyalar - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
Am7  Cmaj7  Em7  Dm7

Cmaj7                            Dm7
Bir yanım döner durur seni arar ama
           Em7                   Cmaj7
Yok elimde bana bizden kalan hatıra
                               Dm7
Kör kuyu alır atar içine dayanamam
                Em7                  Dm7
Bütün gücümle sarıldım aşktan asla korkmam
         Em7               Dm7
Varsın gelsin üstüme travmalar
          Em7                  Am7  Cmaj7  Em7
Ürkütür kaçırır hepsini papatyalar
Dm7        Am7  Cmaj7  Em7
Ooo papatyalar
Dm7        Cmaj7
Ooo papatyalar

Cmaj7                          Dm7
Geldi kondu avcuma ruhundaki peri
         Em7                    Cmaj7
Aklımı aldı güzel bir nakarat gibi
                                Dm7
Var desem hala içimde az biraz umut
           Em7                   Dm7
Beklerim camın önünde bana gülüşünü
          Em7              Dm7
Varsın gelsin üstüme travmalar
          Em7                  Am7  Cmaj7  Em7
Ürkütür kaçırır hepsini papatyalar
Dm7        Am7  Cmaj7  Em7
Ooo papatyalar
Dm7        Cmaj7
Ooo papatyalar
NotlarX
Tab
Söz: Birkan Nasuhoğlu
Müzik: Birkan Nasuhoğlu
Düzenleme: Birkan Nasuhoğlu
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.