Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Buray - Sen Sevda Mısın - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Em   F              Em         F
Umut yok, bir ışık yok gözlerinde, 
G        F            G
Ben hala bekleyenim olsun 
Em   F             Em       F
Ateş yok sıcaklık yok ellerinde
G           F          G 
Ben yanarım aşkın sağolsun 

Am                         Dm   Em
Sen kapımı çal ansızın gir içeri 
Em     F     G          Am       Em  
Her zaman başımın üstünde senin yerin 
Am        Dm             Am        Dm 
Dilim tutulur sözcükler uçarsa aklımdan 
G           F                  Em   
Benim güzel misafirim sen hep hoşgeldin 

Em        F           Em    F
Sen sevda mısın yoksa yalan dolan 
Am                   Dm     G
Püsküllü belam olup, derde salan 
Am         Dm         Am        Dm            
Var bir yaşanmamışlık sanki özünde, 
G          F         Em
Benim içimde ukte kalan

Em        F           Em     F
Sen sevda mısın yoksa yalan dolan 
Am                   Dm     G
Püsküllü belam olup, derde salan 
Am         Dm         Am        Dm            
Var bir yaşanmamışlık sanki özünde, 
G          F         Em
Benim içimde ukte kalan

Em             Dm             Em
Biriktirdiğim aşkları hiçe sayan
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Murat Doğru - Sen Sevda Mısın
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar