Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Paptircem - Kaybettim Yirmilerimde - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab G# | Fm Kapo: 0
Fm    Eb            Ab       Db
Dünya adil bi yer değil, anladım
Fm       Eb           Ab         Db
Yenildim her gün oysa hiç savaşmadım
Fm    Eb               Ab       Db
Geçti yıllar ben hep aynı güne uyandım
Fm       Eb            Db
Ah nasıl bu yaşımda yaşlandım

Fm   Ab        Db     Eb
Bir umut vardı içimde
Fm    Ab       Db      Eb
Kaybettim yirmilerimde
Fm      Ab         Db       Eb
Her şey ne güzel diyeceğime
Fm    Ab       Db      Eb
Kayboldum yirmilerimde

Fm       Eb                Ab             Db
Farkında değilken hiçbir şeyin, iyiydim öyle
Fm     Eb               Ab            Db
Yaptım yıktım tekrar tekrar, kumdan kale
  Fm        Eb            Ab         Db
Neden biter tüm ninniler uyu, büyü diye
  Fm         Eb              Db
Hevesli mi insan yavaşça ölmeye

Fm   Ab        Db     Eb
Bir umut vardı içimde
Fm    Ab       Db      Eb
Kaybettim yirmilerimde
Fm      Ab         Db       Eb
Her şey ne güzel diyeceğime
Fm    Ab       Db      Eb
Kayboldum yirmilerimde

Bbm   Eb        Fm        Cm
En güzel yaşlarımı (Kaybettim yirmilerimde)
  Bbm      Eb         Fm        Cm
Gülüşlerimi gözyaşlarımı (Kaybettim yirmilerimde) 
Bbm       Eb           Fm        Cm
Dostlarımı, ilk aşklarımı (Kaybettim yirmilerimde)
Bbm       Cm7        Db  Eb
Unuttum niye yaşadığımı

Fm   Ab        Db     Eb
Bir umut vardı içimde
Fm    Ab       Db      Eb
Kaybettim yirmilerimde
Fm      Ab         Db       Eb
Her şey ne güzel diyeceğime
Fm    Ab       Db      Eb
Kayboldum yirmilerimde

Fm       Eb                Ab             Db
Farkında değilken hiçbir şeyin, iyiydim öyle
Fm     Eb               Ab            Db
Yaptım yıktım tekrar tekrar, kumdan kale
  Fm        Eb            Ab         Db
Neden biter tüm ninniler uyu, büyü diye
  Fm         Eb              Db
Hevesli mi insan yavaşça ölmeye
NotlarX
Tab
Söz: Paptircem, Kaan Arslan
Müzik: Paptircem
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.