Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Taylor Swift - Fearless - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
D  A  Em  G
D  A  Em  G

D
 There's something 'bout the way
A                                Em
 The street looks when it's just rained
                         G
 There's a glow off the pavement
                    D
 You walk me to the car
                      A                      Em
 And you know I wanna ask you to dance right there
                        G
 In the middle of the parking lot

 D   A
 Yeah
 Em   G
 Oh Yeah

D
 We're drivin' down the road
A                Em
 I wonder if you know
                    G
 I'm trying so hard not to get caught up now
D
 But you're just so cool
 A                           Em
 Run your hands through your hair
                  G        A
 Absent mindedly making me want you

D                     A                   Em
 And I don't know how it gets better than this
                               G           A
 You take my hand and drag me head first, fearless
D                     A                Em
 And I don't know why but with you I'd dance
                   G           A
 In a storm in my best dress, fearless

D                   A                  Em
 So baby drive slow till we run out of road
                   G
 In this one horse town
                    D                       A
 I wanna stay right here in this passenger seat
                      Em
 You put your eyes on me
                    G             A
 In this moment now capture it remember it

D                     A                   Em
 And I don't know how it gets better than this
                               G           A
 You take my hand and drag me head first, fearless
D                     A                Em
 And I don't know why but with you I'd dance
                   G           A
 In a storm in my best dress, fearless

C9                         D
 Yeah you stood there with me in the doorway
    Em               D       G        A
 My hands shake, I'm not usually this way
     C9                         D
 But you pull me in and I'm a little more brave
        Em                 D               G
 It's a first kiss, it's flawless, really something
A
 It's fearless

D  A  Em    G
      Ohh, yeah

D                     A                   Em
 And I don't know how it gets better than this
                               G           A
 You take my hand and drag me head first, fearless
D                     A                Em
 And I don't know why but with you I'd dance
                   G           A
 In a storm in my best dress, fearless

D                     A                   Em
 And I don't know how it gets better than this
                               G           A
 You take my hand and drag me head first, fearless
D                     A                Em
 And I don't know why but with you I'd dance
                   G           A
 In a storm in my best dress, fearless
D  A  Em    G
      Ohh, yeah
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.