Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Taylor Swift - Exile (feat. Bon Iver) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
F/C  Dm4/A  F/C  Dm4/A

   F/C          Dm4/A 

F/C
    I can see you standin', honey
Dm4/A
      With his arms around your body
F/C                                      Dm4/A
    Laughin' but the joke's not funny at all
F/C
    And it took you five whole minutes
Dm4/A
      To pack us up and leave me with it
F/C                                        Dm4/A
    Holdin' all this love out here in the hall

Bb               C                Dm
   I think I've seen this film before
       Dm/C
And I didn't like the ending
Bb                C           Dm
   You're not my homeland anymore
     Dm/C               Bb
So what am I defendin' now
             C
You were my town
           Dm               Dm/C
Now I'm in exile seein' you out
Bb               C                Dm
   I think I've seen this film before
F/C     Dm4/A        F/C  Dm
   Hoo,       hoo ooh

F/C
    I can see you starin', honey
Dm4/A
      Like he's just your understudy
F/C                                          Dm4/A
    Like you'd get your knuckles bloody for me
F/C
   Second, third, and hundredth chances
Dm4/A
      Balancin' on breaking branches
F/C                         Dm4/A
    Those eyes add insult to injury

Bb               C                Dm
   I think I've seen this film before
       Dm/C
And I didn't like the ending
Bb                C         Dm
   I'm not your problem anymore
     Dm/C              Bb
So who am I offending now
              C
You were my crown
           Dm               Dm/C
Now I'm in exile seein' you out
Bb               C                Dm
   I think I've seen this film before
                        Dm/C  F
So I'm leavin' out the side  door

              Dm
So step right out
              C4
There is no amount
          Bb
Of cryin' I can do for you
          F
All this time
                              Dm
We always walked a very thin line
                        C4
You didn't even hear me out 

                          Bb
You never gave a warning sign 

          F
All this time
                              Dm
I never learned to read your mind 

                         C4
I couldn't turn things around 

                                 Bb                          
'Cause you never gave a warning sign 

F          Dm            C4                              
  So many signs so many signs 
                          Bb

              C                Dm
I think I've seen this film before
       Dm/C
And I didn't like the ending
Bb                C           Dm
   You're not my homeland anymore
     Dm/C               Bb
So what am I defendin' now
             C
You were my town
           Dm               Dm/C
Now I'm in exile seein' you out
Bb               C                Dm
   I think I've seen this film before
                             F
So I'm leaving out the side door

              Dm
So step right out
              C4
There is no amount
          Bb
Of cryin' I can do for you
          F
All this time
                              Dm
We always walked a very thin line
                        C4
You didn't even hear me out 

                          Bb
You never gave a warning sign 

          F
All this time
                              Dm
I never learned to read your mind 

                         C4
I couldn't turn things around 

                                 Bb                    
'Cause you never gave a warning sign 

          F
All this time
                              Dm
I never learned to read your mind 
                         C4
I couldn't turn things around 
                                 Bb                    
'Cause you never gave a warning sign

F  Dm  C4  Bb
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.