Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Hadise - Hayat Oyunu - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
G#m  F#  Emaj7  F#

           G#m              F#
Bir avuç hüzündü bu benim hayatım
        Emaj7           F#
Birazı ölümdü yaşadığım her anın
        G#m           F#
Kalbe gömüldü canı acıyan dualarla
          Emaj7                F#
Bir iki hazin fotoğraf kaldı duvarlarda

C#m              F#
 Her acı geçer zamanla, geçer zamanla
Emaj7            F#
 Şimdilik avun bununla, avun bununla
Emaj7                 F#
 Mutlu ol küçük bi' yalanla
      Emaj7          C#m    D#
"Bi' daha kimse beni böyle üzemez ki" de

         G#m             F#
Nelere dayandın sen bu savaşta
        Emaj7            B     D#m
Yaralı uyandın kaç gece, kaç defa
            G#m                  F#
Sen bunu da atlatırsın, çocuğuna anlatırsın
            Emaj7           B  D#m
Kazanan hiç olmadı hayat oyununda

          G#m              F#
Ne dünü hatırla, ne yarına ağla
          Emaj7            F#   G#m
Ne dünü hatırla, ne yarına ağlaaaa

G#m  F#  Emaj7  F#

         G#m           F#
Kaderime kızdım kederimden çok
          Emaj7              B   D#m
Yüreğimin ortasında camdan bir ok
         G#m                  F#
Tutunup umuduma bi' kere, bi' kere daha
         Emaj7                        F#
Kıyasıya yaşadım ben hep, başka bi' yol yok

         G#m             F#
Nelere dayandın sen bu savaşta
        Emaj7            B     D#m
Yaralı uyandın kaç gece, kaç defa
            G#m                  F#
Sen bunu da atlatırsın, çocuğuna anlatırsın
            Emaj7             B  D#m
Kazanan hiç olmadı hayat oyununda

          G#m              F#
Ne dünü hatırla, ne yarına ağla
          Emaj7            F#   G#m
Ne dünü hatırla, ne yarına ağlaaaa
NotlarX
Tab
Söz: Murat Güneş
Müzik:
 Volga Tamöz
Düzenleme:
 Esad Fidan , İbrahim Küçükoğlu
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.