Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Skapova - Neden Olmasın - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Gm  F
   Olmayacak galiba ya
              Dm
Neden olmasın ya
                 Gm
Neden olmasın bu aşk

Neden olmasın bu taş

Kalbin çatlasın ve ortadan ikiye yarılsın
Bb
Ahhhh ayrılığa sebebimiz olmasın
       A
İçinde hep bu cümle çınlasın


Akıttığım gözyaşları gökyüzünde dağılsın ve şemsiyeni yoklasın
Dm
Ya yarın olmasın, günlerin çuvala girip deyimlerde yaşasın
Gm
Yaa artık buradasın, nereye baksam oradasın… desеm de inanmazsın
     Bb
Haklısın

Ben bir kurnazım, tuzaklarla kuruluyum ama
                  Dm
Bu en iyi niyеtli kumpasım

Yarın olmasın
A
Bunca şeye rağmen neden olmasın

Dm                                                    Gm
Aşk, seni bir kere görmedim iyi niyetinle şu kapıma dayan
                                              Bb
Beni bir kere görmedin ama kafamın içindeki isyan
                                           A
Olan oldu ama niye olur gibi oldu bu anlamadım
                                   Dm
Meşki bırak, benim aradığım sadece aşk

Dm  Gm  Bb  A

Dm
Bu şarkıyı sana yazdım, klibi aynada seyret
                                          Gm
Karşında var hayalet ve biraz daha hayal eet
                                                       Bb
Açık denizlerde bu kafam, derin dalgalarda boğuldum, aman

Size sormadım, olmadı hiçbir zaman
                               A
Dünüm olmadı yarınıma kadar ilacım

Beni sormayın, sözlerimi çekin fesata
                              Dm
Derdimi anladım bu gece nakarata

Dm                                                    Gm
Aşk, seni bir kere görmedim iyi niyetinle şu kapıma dayan
                                              Bb
Beni bir kere görmedin ama kafamın içindeki isyan
                                           A
Olan oldu ama niye olur gibi oldu bu anlamadım
                                   Dm
Meşki bırak, benim aradığım sadece aşk
NotlarX
Tab
Söz: Hikmet Melih Gül
Müzik:
 Hikmet Melih Gül
Düzenleme:
 Ali Özsoy
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar