Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Mavi - Değmemeli - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
Ebm  B  Ebm  B

            Ebm
Bi' tarafım istiyo' boynuna ip

Bi' tarafım istiyo' kolye, garip
         B
Nefretim emreder: "O tarafa git"

Yastığıma akıttım bilerek drip
         Ebm
Akıntıya ters yüzelim mi, bebek?

Gece istemiyo' fren; ter, yaş yerine
              B
İstediğin ne? Aşk kaç kelime?

Geç yerime; yaklaş, duy bi' kere
          Ebm
Ol nefretine artık sadık

Olmasaydın aklımı oynatırdım
            B
Birbirimizi bizden kurtardık

Gökyüzüyle aynı katmandaydık
            Ebm
Biraz olsun sevgi katmalıydın

Aslında hep aynı kavgadaydık
            B
Sözlerimize bağlı kalmalıydık

Kaygı hep arka plandaydı

          Ebm
Göğsümden akan yaş bana zindan etti beni
 B
Ellerim ellerine değmemeli
              Ebm
Issız kaldım, bıraktın düşüncelerimle beni
  B
Geceyi ön koltukta seyredelim istedim

Ebm  B  Ebm  B
(aynı akor döngüsü devam eder)

Keşkemi bıraktım geçmişimde
Besbelli kaldık eskisinde
Çıkıyorum artık etkisinden
Hızlandım, sen de gel peşimden
Ateşim bana yakın hâlâ
Çıkarıyorum onu gerçek dışına, ya
Yardım almalıydım, çıktı yüklerim omzumdan başıma, ah
Her şeyin en başına, hah
Döndüm beş yaşıma, hah
Senle inatlaşamam
Yanımda kötü insan taşımam, ya
Gel, gerçeği bekleyemem
Uçmayı denemişken emekleyemem
Kafamdakiyle savaş içindeyim
Bu yüzden kendime "Öl" diyemem

Göğsümden akan yaş bana zindan etti beni
Ellerim ellerine değmemeli
Issız kaldım, bıraktın düşüncelerimle beni
Geceyi ön koltukta seyredelim istedim

Ellerim ellerine değmemeli
NotlarX
Tab
Söz: Mavi
Müzik:
 Segah
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.