Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Zara - İmdadım (Eypio) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Em  Bm  C  Am  Bm

Em        Bm            C
Sen belalımsın, baş ağrımsın
         Am       Bm
Bekledim aylardır yoksun
    Em           Bm
Ama sen, göz ağrımdın
       C             Bm
Ve yarimdin, ve yarınlar gibi yoksun ama sen

Em
 Yolum dardır, son çağrım
Bm
 Sensin benim hükümdarım
C
 Yanar bağrım bu imtihanım
Am            Bm
 Duyulmadım o benim o imdadım

Em
 Yolum dardır, son çağrım
Bm
 Sensin benim de hükümdarım
C
 Yanar bağrım bu imtihanım
Bm
 Duyulmadım o benim o imdadım

Em             Bm               C
Düşerim yollarına, giremem kollarına
              Am               Bm
Saramam ellerimi, alamam ellerini avuçlarıma

Em            Bm                C
Savurup küllerimi onun yokuşlarına
           Bm                   Em
Yatarım yıllarca o nazlı bakışlarına

Em
Bilirim durumum arap
        Bm
Üzümü şarap yapan edim zahat
          C
Durumum rahat değil bu derdime kat
           Am                      Bm
Çıkıyorlar dedim sana her gün bu kağıt
          Em
Kapına da gelim sana yapım serenat
           Bm
Dedim sana aşkımızda yoktu bir hesap
        C
Olmasın nsat onların gözleri fesat
            Bm
Ya sev beni ya da kesip bir yerlere at

Em
 Yolum dardır, son çağrım
Bm
 Sensin benim hükümdarım
C
 Yanar bağrım bu imtihanım
Am            Bm
 Duyulmadım o benim o imdadım

Em
 Yolum dardır, son çağrım
Bm
 Sensin benim de hükümdarım
C
 Yanar bağrım bu imtihanım
Bm                         Em
 Duyulmadım o benim o imdadım
NotlarX
Tab
Söz: Eypio
Müzik:
 Eypio
Düzenleme:
 Umut Timur
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.