Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

The Weeknd - Creepin (21 Savage Metro Boomin) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: E | Dbm | C#m Kapo: 0
A+ A-
C#m  G#m  A  E  G#7

C#m                G#m      A
Somebody said they saw you
                    E       G#7
The person you were kissing wasn't me
C#m               G#m     A               B
And I would never ask you, I just kept it to myself

              C#m             G#m
I don't wanna know, if you're playing me
               A
Keep it on the low
         B           G#7        C#m
Cause my heart can't take it anymore
           G#m                            A
And if you creeping, please don't let it show
   E     G#7           C#m
Oh baby, I don't wanna know

C#m                     G#m      A
I think about it when I hold you
                     E       G#7
When looking in your eyes, I can't believe
C#m                 G#m            A
And I don't need to know the truth
                 B
But baby keep it to yourself

              C#m             G#m
I don't wanna know, if you're playing me
               A
Keep it on the low
         B           G#7        C#m
Cause my heart can't take it anymore
           G#m                            A
And if you creeping, please don't let it show
   E     G#7           C#m
Oh baby, I don't wanna know

C#m  G#m  A  E  G#7  C#m  G#m  A  E  G#7  C#m
(This cycle continues in the rap parts as well)
(Rap kısımlarda da bu döngü devam eder)

Did he touch you better than me? (touch you better than me?)
Did he watch you fall asleep (watch you fall asleep?)
Did you show him all those things that you used to do to me?
If you're better off that way (better off that way)
Baby all that I can say (all that I can say)
If you're gonna do your thing, then don't come back to me

Woah, woah, woah
21
Had me crushing, I was cuffing like the precinct
How you go from housewife to a sneaky link
Got you ridin round in all types of benz's and rovers
Girl you used to ride in a rinky dink
I'm the one put you in Eliante (on God)
Fashion Nova model, I put you on the runway (on God)
You was rocking coach bags, got you chanaynay
Side --in frisco, I call her my bae bae (21)
I got a girl but I still feel alone
If you playing me that mean my home aint home
Having nightmares of going through your phone (21)
Can't even record you got me out my zone
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'in matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Elektronik müzik çağıyla birlikte, nota yazımı, bilgisayar yazılımları ve dijital müzik oluşturma araçları sayesinde daha erişilebilir hale geldi. Bu teknoloji, farklı müzik türlerini icra eden sanatçılar arasında notaların paylaşımını kolaylaştırdı.

Nota ve müzik notasyonu, eğitim ve öğrenim alanlarında da önemli bir rol oynamaktadır. Müzik eğitimi alan bireyler, müziği daha iyi anlamak, bestelemek ve analiz etmek için nota okuma ve yazma becerilerini geliştirirler. Bu sayede müziğin evrensel dili olan nota, sanatçılar arasında köprü kurar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar