Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Kahraman Deniz - Yangının Adı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
Bm  Bm  A  A  G  G  Em  Em

Bm                                        A
İri, kaba saba olsam da vurur tam yüreğimden
                                             G
Diri ya da ölü ele geçirebilir, emin zaferinden
                                  Em
Ama bensiz anlamsız bir düşten ibaret
                                           Bm
Görünce beni, bedeni teslim olur kendiliğinden
                                      A
Kaçamam, kurtulamam beni hapsettiği ağdan
                                       G
Bir örümcek gibi çalışır, ilham karaduldan
                                       Em
Ben neyime güvenip güven istedim ondan

Hep seveceğim derim, ama çok geçmiş o yoldan

Bm                A              G
   Bu nasıl bi’ kadın, bu nasıl ateş

Söndürsem, yangının adı konur
Em                Em  Em
Birkaç dakikamı istedi
       D  D       Bm
Ömrümü versem de olur

Bm                A
Ömrümü versem de olur
                  G
Ömrümü versem de olur
                               Em
Tüm ömrümü versem de olur, ne olur?

Bm                                         A
Hayran kalıyor bana, gerçek beni bilmediğinden
                                G
Çok kaldım, aklından gitmeliyim ben
                                      Em
Yollar bizi bizden koparır, bitmediğinden
                                  Bm
Yanlışı seçmeyi huy edindim yalnızken
                                       A
Onu ne özel, ne de aşırı güzel bulduğumdan
                                        G
Ne de başka biri bana böyle dokunmadığından
                                      Em
Belki de ikimizdeki aynı gönül yarasından
                                           Bm
Ya da beni en çok o istemiş hepsinin arasından
NotlarX
Tab
Söz: Kahraman Deniz
Müzik:
 Kahraman Deniz
Düzenleme:
 Emre Kantaşlı
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar