Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Doğu Swag - Daha Kötü Ne Olabilir Ki - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Gm  Ab  Gm  Ab

Gm
Sonunda ben bile boşverdim
Ab
Heveslerimi kursağıma gömdüm
Gm
Gözler de yalan söylermiş
Ab
Sen başkasına bakarken gördüm

Gm
Ne gerekti ki git demek mi
Ab
Sonunu bile bile beklemek mi
Bb
Özlemek mi zor dön demek mi
    Ab                        Gm
Ben vazgeçmekten de çoktan geçtim

Gm
Daha kötü ne olabilir ki
      Ab
Canım daha ne kadar acıyabilir ki
Gm                     Ab
Seni unutabilirdim ama üzgünüm

Acısa da yine sevdim

     Gm                        Ab
Beni bıraktın yarım kalmak hiç olmadı

Kaç gece verdim hatırla
Bb                            Ab
Bir gençlik bıraktım o pencerenin önünde
            Gm
Gel yak utanma

Gm
Daha kötü ne olabilir ki
      Ab
Yaram daha ne kadar kanayabilir ki
      Gm                  Ab
Hadi! İnanabilirdim, bir umut görsem dayanabilirdim

   Gm
Seni bir liman sanıyorken
   Ab
Çoktan suya battı bu yelken
        Bb
Sen hiç önde durmadın, hiç yorulmadın
Ab                          Gm
Ummadığın yerden vurulmadın ki

Gm
Sonunda ben bile boşverdim
Ab
Heveslerimi kursağıma gömdüm
Gm
Gözler de yalan söylermiş
Ab
Sen başkasına bakarken gördüm

Gm
Ne gerekti ki git demek mi
Ab
Sonunu bile bile beklemek mi
Bb
Özlemek mi zor dön demek mi
    Ab                        Gm
Ben vazgeçmekten de çoktan geçtim
NotlarX
Tab
Söz: Doğu Swag
Müzik:
 Doğu Swag
Düzenleme:
 Berk Arda Büken
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar