Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sefo - Beni Beni - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Dm  E  Am

Dm     E            Am
Bu sen değilsin, karşılaştığım da
Dm     E              Am
Bu sen değilsin ve bu benim hatamsa
F      E             Am
Hatırlasan da hatırlamasan da
F    E         Am
Sana sorsam "beni beni beni"

Dm   E              Am
Unutamadım o gözlerini
Dm     E               Am
Söyleyemiyorum özlediğimi
F                  E          Am
Biliyorum bu durum çok tehlikeli
F                    E         Am
Bir adım at, söyle bana beni beni

     Dm       E         Am
İnadına yakıyorum gemileri
         Dm         E         Am
Bir adım at söyle bana beni beni
       F          E          Am
Beni beni, beni beni, beni beni
       F          E          Am
Beni beni, beni beni, beni beni

(Aynı akor döngüsü devam eder)


Gece sonu tehlikeli saatlerde
Sen ve ben ve de kedim var
Kafam dolu 
Derin derin daldım uzaklara
Kötü haber var
Modum olur yerle bir
Sıkışır tavan bana evim gelir dar
Bilmem ilaç kimdedir?
Dönüyor dakikalar elimde girdap

Gelmedin olsun
Kim bu fizandan beklediğim?
Sen ne diyorsun? kalmadı aşktan çekmediğim
Netti, bulandı
Simsiyah artık renkli değil 
Hiç bi’ şeyim
Kırgınım hepsine
Geçmişe değil

Bugün yaram daha derin artık
Demir değil, tamir edilsin
Naif, kibar katile kandım
Benim kafam tatil edilsin

Tenimi yakarken acı ben öylece sırıtamam
Çok unutkanım ama o gözlerini unutamam

Geçemiyorum o köprüleri
Sanardım tecrübeliyim

Oynadım görünmezi
Dünyaya karşı ben hep şüpheliyim

Törpüsün ömürdeki
Bunlarsa yazdığım son cümlelerim

Seçilmez gönüldeki
İnsanlar göremez önündekini

Ya delik deşik olmuş benim psikolojim ha gerekir zaman 
Yalnızım ve titriyor benim ellerim ve bunu kaldırmaz kafam
Denklemindeki adam benim böldün çarptın hani nerdedir kalan?
Çok kaldı sanmam
Nerde vicdan?

Ben sana naptım ha kaçtın da gittin?
Şu plastik dediğin kalbi erittin
Var sorular var cevabım çok netti ya
Yok denemem, yok
Bitti dedin bitti
NotlarX
Tab
Söz: Sefo
Müzik:
 Sefo
Düzenleme:
 Aerro
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'in matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Elektronik müzik çağıyla birlikte, nota yazımı, bilgisayar yazılımları ve dijital müzik oluşturma araçları sayesinde daha erişilebilir hale geldi. Bu teknoloji, farklı müzik türlerini icra eden sanatçılar arasında notaların paylaşımını kolaylaştırdı.

Nota ve müzik notasyonu, eğitim ve öğrenim alanlarında da önemli bir rol oynamaktadır. Müzik eğitimi alan bireyler, müziği daha iyi anlamak, bestelemek ve analiz etmek için nota okuma ve yazma becerilerini geliştirirler. Bu sayede müziğin evrensel dili olan nota, sanatçılar arasında köprü kurar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar