Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bilal Sonses - Yapma (Şehzade) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
Bm  Gmaj7  Em  F#m

Bm
Şu içimdeki öfke nöbetleri

Bitmez tabi kırgınlıklar
Gmaj7
Bir çınardım devrildim

Toprağım olmuş ellere yar
Em
Seni saran o yabancı kollar

Seni ben gibi sevemezler
F#m
Benim ektiğim gülleri onlar

Bir gün bile sulamazlar

Bm
Olmuş diyorlar o ellere yar
Gmaj7
Gezdim de kayboldum diyar diyar
Em
Başımdan dökülür kaynar sular
F#m
Benim hep zararım kendime yar

Bm                  Gmaj7
Yapma, beni ateşine atma
                Em
Ne olur üzerime gelme
          F#m
Ben zaten yaralı yaralıyam

Bm
Penceresiz kalır kalbimin üstüne taht kurup şehrimi parçalayanlar
Gmaj7
Yaradandandır benim öfkemi saklayıp kimseyi üzmediğim yar
Em
Ne değer bilir, bilmeden halini üstüme üstüme hep geliyorlar
F#m
Onlar bunu iyi sanıyorlar kendini hep üstün görüyorlar

Bm
Papatyalar gibi narin ve de kurak bir çöldeki mehtap
Gmaj7
Sana değmesin istedim üsteledim hallice olup bitap
Em
Okyanusta girdap çek çek hançeri katlet beni
F#m
Ben benden kopmusum hiç olamamışım iflah
NotlarX
Tab
Söz: Şehzade
Müzik:
 Şehzade
Düzenleme:
 Esad Fidan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Armoni Nedir?

Armoni, müzikte aynı anda çalınan veya söylenen notalar arasındaki ilişkileri ve uyumu tanımlayan bir kavramdır. Armoni, bir parçanın akorları, melodileri ve tonal ilişkileriyle ilgilenir ve müziğin harmonik yapısını oluşturur. Doğru bir şekilde kullanıldığında, armoni müziği zenginleştirir, derinleştirir ve dinleyici üzerinde güçlü duygusal etkiler yaratabilir.

Armoni Unsurları

Akorlar: Armoninin temel yapı taşlarından biri akorlardır. Akorlar, aynı anda çalınan en az iki nota içerir ve müziğin harmonik ilerlemesini belirler. Akorlar, majör, minör, sus4, majör 7 ve minör 7 gibi çeşitli türlerde olabilir.

Melodi ve Armoni İlişkisi: Armoni, melodinin altında yatar ve melodik çizgi ile uyumlu olmalıdır. Akorlar ve melodi birlikte çalışarak müziğin dokusunu ve duygusal derinliğini oluşturur.

Modülasyon: Armonik ilerlemenin bir parçası olarak, müzik belirli bir tonal merkezden diğerine geçebilir. Bu sürece modülasyon denir ve armonide farklı tonal renkler ve duygusal etkiler yaratır.

Kontrpuan: Armoni, farklı melodi hatlarının bir araya gelmesiyle de oluşturulabilir. Kontrpuan, müziğin birden fazla melodik hattının birbiriyle etkileşimini ifade eder ve karmaşık ve dokulu bir armonik yapı sağlar.

Renk ve Uyum: Armoni, notaların birbiriyle olan ilişkileriyle ilgili olduğu için müziğin renkleri ve uyumu üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. İyi bir armoni, notaların uyumlu ve dengeli bir şekilde bir araya gelmesini sağlar.

Armoni, ayrıca müzikal ifade ve anlatımı zenginleştirmek için de kullanılır. Besteciler, belirli bir ruh hali veya atmosfer yaratmak için farklı armoni tekniklerini kullanırlar. Bu, bir parçanın belirli bir kısmında gerginlik yaratmak ya da parçanın genel havasını yumuşatmak şeklinde olabilir.

Armoni, müzik eğitiminin önemli bir parçasıdır. Öğrenciler, armoni kavramlarını anlayarak farklı akor dizileri ve harmonik ilerlemeler ile çalışır. Bu, müziğin analiz edilmesi ve bestelenmesi sırasında öğrencilere güçlü bir temel sağlar.

Genel olarak, armoni müziğin temel yapı taşlarından biridir ve müziğin duygusal ve estetik özelliklerini belirler. İyi bir armoni, dinleyiciyi etkilemek ve müziği daha anlamlı kılmak için önemlidir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar