Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yener Çevik - Öyle Kal (Yıldız Tilbe) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
D#m  E  C#m  D#m

D#m                G#m
Bir acı kuru kahve bi de demli çay
D#m              G#m
Utanır ama olmaz kimse tövbekar
E                  D#m
Valizim göz yaşım, yağmur bi de kar
E                  C#m
İnsanım insan ulan sende öyle kal

D#m  G#m  D#m  G#m  E  D#m  E  C#m
(Bu döngü rap kısımlarda tekrarlanır)

Kimsenin gerçeklerle yüzleşmeye yüzü yok
Başkasının arabasıyla parasıyla çekerler tiktok
Bize dünya bıraktılar herkes açlığıyla tok tok
Giden gitsin istediği yere biz gitmiycez yok yok
Bi tek uçarken göç ederim hayatımdan da blok blok
Anam babam eşim safir üstüm başım sen kok
Hayat faça yiyen kolda kırık bardakla bango
Yener aga sakat ayağıyla oynar kaderiyle tango
Çöktü gece yazdım çizdim göz yaşımla tablo
Sen bize ulaşaman koçum çünkü kesik kablo
Rahat ol rahat ol olabildiğin kadar da rahat ol
Gitceğin yer karambol yada şurda karakol

D#m  G#m  D#m  G#m  E  D#m  E  C#m
(Bu döngü rap kısımlarda tekrarlanır)

Onların dişlerin de çürük  var benimkinde de kırık.
Cama bascak ayaklarım var bütün dünyada tanık.
Şurda birazcık kalıp çocukluğumu da izlicem 
Antidepresan falan da yok duvarları da dizlicem .

Onu bunu giymicem canımın istediğini var bana.
Ben sana bir şey sormuyom  sen de sakın sorma bana.
Bütün dünyada hüzün var saat dokuzu beş geçe .
Yapayalnız kaldık  ömür  tabildottla tek gece

Sana bir bilmecem var papatyayla da bahar hasım  
aşk biz de her zaman yalan yazan Kasım basım 
ansiklopedi vede duvarlarda yazım 
defansta biz varız bozlak çalar sazım .

Bir acı kuru kahve bide demli çay
Utanır ama olmaz kimse tövbekar
Valizim göz yaşım, yağmur bi de kar
İnsanım insan ulan sende öyle kal
NotlarX
Tab
Söz: Yener Çevik
Müzik:
 Seçil Çevik (Safir)
Düzenleme:
 Burak Keskin (Catwork)
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.