Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Hozier - Take Me To Church - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Em             Am    Em
My lover's got humour
                       Am     G
She's the giggle at a funeral
                       Am     Em
Knows everybody's disapproval
                            Am    Em
I should've worshipped her sooner
                     Am     Em
If the Heavens ever did speak
                     Am      G
She is the last true mouth piece
                        Am      Em
Every Sunday's getting more bleak
                Am    D
A fresh poison each week
                   C                      Em
'We were born sick, you heard them say it
                      Am    Em
My church offers no absolutes
                             Am    G
She tells me 'worship in the bedroom'
                         Am   Em
The only heaven I'll be sent to
                   Am   D
Is when I'm alone with you
               C
I was born sick, but I love it
Command me to be well
G      C     G       C    G      Cm G   G F#  F# F
Aaaaaaaaa    aaaaaaaaamen  Aaaaaaaamen  Amen



              Em
Take me to church
                                               B7
I'll worship like a dog at the shrine of your lies
                                                G
I'll tell you my sins and you can sharpen your knife
                 Am
Offer me that deathless death
 Em                   Am G G F#  = *power chords
Good God, let me give you my life


Em                     Am
If I'm a pagan of the good times
Em                Am
My lover's the sunlight
G                    Am
To keep the Goddess on my side
Em               Am
She demands a sacrifice
D
To drain the whole sea
C
Get something shiny

Em                      Am            Em
Something meaty for the main course
                       Am          G
That's a fine looking high horse
                    Am        Em
What you got in the stable?
                         Am
We've a lot of starving faithful
D
That looks tasty
C
That looks plenty
C                      G F#  F# F
This is hungry work


              Em
Take me to church
                                               B7
I'll worship like a dog at the shrine of your lies
                                                G
I'll tell you my sins and you can sharpen your knife
                 Am
Offer me that deathless death
 Em                   Am G G F#  = *power chords
Good God, let me give you my life


C            G                B7           Em
No masters or kings when the ritual begins
        C            G             B7           Em
There is no sweeter innocence than our gentle sin
        C            G          B7           Em
In the madness and soil of that sad earthly scene
     C          G
Only then I am human

      B7           Em   D   C
Only then I am clean

G      C     G       Cm   G   Cm G   G F#  F# F
Amenm  Amen  Amen


              Em
Take me to church
                                               B7
I'll worship like a dog at the shrine of your lies
                                                G
I'll tell you my sins and you can sharpen your knife
                 Am
Offer me that deathless death
 Em                   Am  G G F#  = *power chords
Good God, let me give you my life
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.