Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Mavi Solman - Gözlerindeki Ay - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
Gb  Ebm  Fm

Gb            Ebm               Fm
Gözlerindeki ay, kalbindeki yaralar

Sen bi’ düzen bi’ bozansın yansın ay
                 Gb             Ebm
Güneşten güzelsin, göğsündeki dar
                 Fm
Gençliğindeki anılar

Sen fani bi’ bedensin lakin gece aydan da güzelsin

 
Gb                Ebm
Sen de biliyo’sun zaman hep aynı akmaz
                             Fm
Görebiliyosun bunu büyüyünce yalnız
                                 Ebm
Aynadaki de hatalı düşününce daha çok
                              Gb
Aynadakine diyo’sun oluyo’ mu böyle

Gb                               Ebm
Senin sesinle karanlık rüyamdan uyandım
                                Fm
Ve gerekirse seninle uyurum bi’ anda
                                Ebm
Olmalısın kızım doğmalısın aynı anda benle
                               Gb
Ağrıların sızı değil ağrıların bandaj
                                Ebm
Acım para yapıyo’sa’ biraz daha kal benle
                                Fm
Gündüz unutuyo’san geceyi aklın nerde
                                          Ebm
Aydan daha güzelsin bunun bu denlisi yanlış
                                                Gb
Kalbimin parçalarının her birininin var hızında artış
                            Ebm
Yaratılışın olmalı hikayeme rötuş
                              Fm
İstiyorum sadece gölgelerinde yatış
                                Ebm
Hastane sedyelerinden otuz kere kalktım
                       Gb
Geceleri gözlerime ışıldar

Gb            Ebm               Fm
Gözlerindeki ay, kalbindeki yaralar

Sen bi’ düzen bi’ bozansın yansın ay
                 Gb             Ebm
Güneşten güzelsin, göğsündeki dar
                 Fm
Gençliğindeki anılar

Sen fani bi’ bedensin lakin gece aydan da güzelsin

Gb
Sa-kin ol
Ebm
Sa-kin-kin-kin
Fm                  Ebm
Sa-hip olduklarınla gü-zel-sin-sin-sin
Gb
Sensiz her yer siyah
Ebm
Sessiz gece sessiz
Fm
Tahminlerim yanıl-sama
NotlarX
Tab
Söz: Mavi
Müzik: Mavi
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.