Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Hülya Avşar - Yapma Aşkım - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Ebm
Vurdun gittin kör kurşun
Db
Adınmış serseri
Ebm
Dayanmak çok zormuş
         Db
Hasret denen şu illetin
Ebm
Sayılı gün çabuk geçer
  Db
Sakın unutma beni
  B
Tabii içinde varsa
  Bbm
Aşkın asaleti

  Gb
Aşkın asaleti

  Ebm                   Db
Yapma aşkım, ikimizde biteriz
             B
Bi yalancıya düşeriz
             Db
Boşa geçene ömür deriz

Sakın yapma
  Ebm                   Db
Yapma aşkım, ikimizde biteriz
             B
Bi yalancıya düşeriz
             Db
Boşa geçene ömür deriz, sakın yapma

Ebm
Bekler durur seni
        Db
Bu aşka aşık gariban
Ebm
Sesi çıkmaz karşısında
  Db
Hakim kalem kıran
Ebm
Gün gelir döner elbet
 Db
Ahı ah bu devran
  B
O zaman tecelli eder
  Gb
Aşkın adaleti

  Ebm                   Db
Yapma aşkım, ikimizde biteriz
             B
Bi yalancıya düşeriz
             Db
Boşa geçene ömür deriz

Sakın yapma
  Ebm                   Db
Yapma aşkım, ikimizde biteriz
             B
Bi yalancıya düşeriz
             Db
Boşa geçene ömür deriz, sakın yapma
NotlarX
Tab
Söz: Sezgi Erciyas, Sezgin Gezgin
Müzik:
 Sezgi Erciyas, Sezgin Gezgin
Düzenleme:
 Sezgin Gezgin
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.