Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Velet - Sazımı Duvara Astım - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
A+ A-
Bbm  Bbm  Ebm  Gb  F7

Bbm
 Bi ben mi yandım

Sazımı duvara bi ben mi astım
Ebm
Notalara düşürüyo beni sevda
Gb                     F7
Sen bu yüzden beni toy sandın

Bbm  Bbm  Ebm  Gb  F7
Tüm şarkı boyunca aynı akor döngüsü devam eder

Aslana yuvasında kıydınız
Kaç parçaya bölüp kaça saydınız
Deformasyon, samimiyet yoksunu
Boşuna arayıp duruyor karakter yoksun 

Ama boşmuş, dolu kitaplar
Herkes yazar olur ama iki şart var
Bir yaşamak var yaşanan yazılmakta
İki bunu duyup hayal ürünü yazmakta

Şimdi es ver sonra es gel
Esmene engel olanı ez gel
Egonu yesin sümüklü böcekler
Eli silah tutmamış bebekler döndüğüm yolu emekler.

(sonra) basamak atalım
Gel cehennemin dibine bi masa kuralım
Bi bok görmedik kara günümü yazayım 
Benim adımı taşlara da büyük kazıyın

Zor mu, olayı buydu 
Zoru başarmanın sonucu hepsi oydu
Duruşumu satmam ama kelepçe vuruldu dile
seçim yapmak zorunda bırakıldım yine niye bu rant

Niye bu sidik yarışı
Cebim para doluyor bu garibanın savaşı
Alayına kapı kapalı ve sikiyim barışı
21 de öldürdüğünüz o veletin yaşı

Bi ben mi yandım
Sazımı duvara bi ben mi astım
Notalara düşürüyo beni sevda
Sen bu yüzden beni toy sandın

Bi ben mi yandım
Sazımı duvara bi ben mi astım
Notalara düşürüyo sevda
Sen bu yüzden beni toy sandın

Bi ben mi yandım
Sazımı duvara bi ben mi astım
Notalara düşürüyo sevda
Sen bu yüzden beni toy sandın

Bi çınar ağacı
Dalına düşen kör onu yuva sandı
Düştü yüzü omzuma ve yükü kaldı
Güzelliklerin bi tek adı kaldı

Düştüm çamur oldu bu yüz göz
Kaç kez küstüm oldular yüz göz
Benim ömrüm sen kaç kara gün gördün
Kaç kere öldün

Kırıp çevir içip delir
Götünle içiyorsan dostluğun mühim değil
Bu yüzden düş gözden omuzumdan düştün çoktan
Yok yere bozulur dostluklar

Biraz daha sabır dedim
Biraz daha kalır dedim
Yine dualarım avucuma yapışır
Küçük bi düşünce koca kafamı karıştırır

Paranoyaklık yok değil derdim aslında
Saha da büyük aslında
Öz geçmiş kara kara kara gün kara
Kara herşey beynimde kara

Bi ben mi yandım
Sazımı duvara bi ben mi astım
Notalara düşürüyo beni sevda
Sen bu yüzden beni toy sandın

Bi ben mi yandım
Sazımı duvara bi ben mi astım
Notalara düşürüyo sevda
Sen bu yüzden beni toy sandın

Bi ben mi yandım
Sazımı duvara bi ben mi astım
Notalara düşürüyo sevda
Sen bu yüzden beni toy sandın
NotlarX
Tab
Söz: Velet
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Beste ve Bestecilik

Müzikal eserlerin yazılması veya oluşturulması sürecidir. Bir besteci, müziği yaratırken melodileri, harmonileri, ritimleri ve diğer müzikal unsurları kullanarak duygusal ve estetik bir ifade yaratır. Beste, müziğin farklı türlerinde ve tarzlarında yer alabilir ve genellikle bir bestecinin kişisel ifadesini yansıtır. Besteci, müzikal fikirlerini notalara döker ve bu fikirleri belirli bir formata göre düzenler. Beste süreci, müzikal materyalin oluşturulmasından icrasına kadar bir dizi aşamayı içerir ve müziğin yaratıcı ve sanatsal boyutunu ifade etme sürecidir.

Önemli Bestecilerimiz:

Ahmed Adnan Saygun (1907-1991): Türk besteciliğinin öncülerinden biri olan Saygun, hem Batı müziği hem de Türk müziği alanında önemli eserler vermiştir. Türk müziğinin gelişimine büyük katkıda bulunmuştur.

Cemal Reşit Rey (1904-1985): Türk piyano müziğinin önemli temsilcilerinden biri olan Cemal Reşit Rey, geniş bir repertuara sahip olup çeşitli türlerde eserler vermiştir.

Ulvi Cemal Erkin (1906-1972): Türk müziğinin önde gelen bestecilerinden biri olan Erkin, çağdaş Türk müziğinin öncülerindendir. Türk halk müziği ve Batı müziği tarzlarını başarıyla birleştiren eserleriyle tanınır.

Necil Kazım Akses (1908-1999): Akses, Türk modern müziğinin önemli figürlerindendir. Hem klasik Türk müziği hem de Batı müziği tarzlarında eserler vermiştir ve Türk müziğinin gelişimine katkıda bulunmuştur.

İlhan Baran (1934-2016): Baran, çağdaş Türk müziğinin önde gelen bestecilerindendir. Modern ve deneysel müzik tarzlarında eserler vermiş, ayrıca müzik eğitimcisi olarak da önemli bir rol oynamıştır.

Göksel Baktagir (1966- ): Türk müziğinin önemli kanun virtüözlerinden ve bestecilerinden biridir. 1970 yılında İstanbul'da doğan Baktagir, müzik eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı'nda başlamış ve ardından Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda eğitimini tamamlamıştır. Geleneksel Türk müziği ile klasik batı müziğini ustalıkla harmanlayan Baktagir, birçok konserde ve festivallerde performans sergilemiş ve birçok kayıtta yer almıştır. Türkiye'nin yanı sıra yurt dışında da konserler vermiş olan Baktagir, Türk müziğinin tanıtımına katkı sağlamıştır.

Dünya Çağının Önemli Bestecileri:

Johann Sebastian Bach (1685-1750): Barok döneminin en önemli bestecilerinden biri olan Bach, dini ve dünyevi müzik alanında birçok önemli eser vermiştir. Klasik müziğin en büyük ustalarından biri olarak kabul edilir.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791): Klasik dönemin en önemli bestecilerinden biri olan Mozart, genç yaşta büyük bir başarı elde etmiş ve birçok önemli opera, senfoni ve konçerto bestelemiştir.

Ludwig van Beethoven (1770-1827): Beethoven, klasik müziğin en önemli figürlerinden biridir. Romantik dönemin başlangıcını simgeleyen bestecilerden biri olarak kabul edilir ve geniş bir repertuara sahiptir.

Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893): Rus besteci Tchaikovsky, romantik dönemin en önemli bestecilerinden biridir. Senfonileri, baleleri ve opera eserleriyle tanınır ve geniş kitlelerce sevilir.

Claude Debussy (1862-1918): Debussy, çağdaş klasik müziğin öncülerinden biridir. Eserleri, İmpresyonist müziğin özelliklerini taşır ve geniş bir etki alanına sahiptir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.