Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Velet - Olmadı (Ece Mumay) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Gm  F  Eb  Cm  Dm

    Gm             F
Yok olmadı, sabaha kadar
Eb
Konduramadım inan
Cm          Dm
Sorma bana, sus bana
Gm
Zoruma gitmedi desem de
F              Eb
Kanaya kanaya, toplanıyorum artık
Cm       Dm 
Senden sonunda

Gm
Dur dinle bir dakika
F
Bir anlık bir hataydı oysa
Eb
Ellerim hep açık semaya
Cm                Dm
İnan gönülden hiç kızmadım asla

Gm
Yüzümde nur doğar hep seninle
F
Canlanır ölü çiçekler yürekten
Eb
Sevmeyi bilmeyen insanlar mı
Cm               Dm 
Saracak etrafını bekle bir dakika

Gm
Dolmuyor asla
            F
Senden uzak vakitler anla
               Eb
Beni ben değil sen koru ya Rab

Gülüm her gün
Cm               Dm
Gir şu rüyama bu lütfu bağışla

Gmö
Ama dolmuyor hiç yerin anla
   F
Bu yangını söndüremez biri valla
Eb
İçimde fırtınalar kopartırım

Ne olur gel cennetim olsana

    Gm             F
Yok olmadı, sabaha kadar
Eb
Konduramadım inan
Cm          Dm
Sorma bana, sus bana
Gm
Zoruma gitmedi desem de
F              Eb
Kanaya kanaya, toplanıyorum artık
Cm       Dm 
Senden sonunda

Gm
Hem davalıyım hem davacı
F
Hem de davalıdan davacı
Eb
Gözlerine baka baka can veriyorum
Cm              Dm
Mevzu bile değil hangimiz inatçı
Gm             F
Verme artık bi ses
             Eb
Bu kadarı da pes
             Cm
Mukadderat dedim de ama bi
    Dm
Ben de verdim es

Gm                 F
Yine sarmış semayı simsiyah bulutlar değil imtihan
Eb
Gülüm eksiye düşmedi sevgin 
Cm                  Dm
Hiç bu deli kalbime dün doğar an ve an
Gm
Sesini duymaya hasretim adeta 
F
Yüzünü görmeye talibim anlasan
Eb                              Cm 
Benim bu geçen yıllarım senle kaldı hani
          Dm
Dönmüyor hiç geri baksana
Gm           F               Eb
Of, tenimden uzak, gönlümden ırak
                Cm           Dm
Gözümde bir yaş var ki neyim olacak

Gm          F
Sen çekinme ah
       Eb     Cm         Dm
Uzan elime bu dert sonun olacak

    Gm             F
Yok olmadı, sabaha kadar
Eb
Konduramadım inan
Cm          Dm
Sorma bana, sus bana
Gm
Zoruma gitmedi desem de
F              Eb
Kanaya kanaya, toplanıyorum artık
Cm       Dm 
Senden sonunda
NotlarX
Tab
Söz: Velet
Ece Mumay
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.