Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yaprak Çamlıca - Gökyüzümün Mavisi - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Dm
 Bugün güneş parlıyorsa
Gm
 Rüzgar ılık esiyorsa
Bb
 Tenim bahar kokuyorsa
Gm       A7
 Aşkındandır sevdiğim

Dm
 Kalbim dolup taşıyorsa
Gm
 Kelebekler uçuyorsa
Bb
 Gözlerim hep gülüyorsa
Gm       A7
 Aşkındandır sevdiğim

Dm
Sen yüreğimin tek sahibi
C  Am
Ah, denizimin tek sahili 
Bb         Gm
Gökyüzümün mavisi
C
İmkansızın mucizesi
Gm          A7
Vazgeçmem asla

Dm          Gm
Duvarlar örsen de aşkıma
Dm
Ben duyarım seni
                Gm
Uzun yollar hiç engel olmaz
Dm
Ben bulurum seni
Gm
Her yalanda bir gerçeklik var
Bb
Kandırma kendini
Gm 
Sen sevmiyormuşsun gibi yap
A7
Ben severim seni

Dm              Gm
Dev duvarlar örsen de aşkıma...
NotlarX
Tab
Söz: Yaprak Çamlıca Yaprak Çamlıca
Müzik:
 Yaprak Çamlıca Yaprak Çamlıca
Düzenleme:
 Deprem Gürdal
Özgün Aksüyek
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar