Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ebru Yaşar - Vay Be - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Ebmaj7
Kırgın mıyım sana, kızgın mıyım asla?
                                 Cm7   Dm7
Aman canım sende, lafımı olur aramızda

Ebmaj7
Kaç senedir beraber

Bir gün iyi üç gün beter
                                 Cm7    Dm7
Çekip gitmeyi sen denemiştin daha evvel

Ebmaj7
Aydım, aydım uyanarak

Yerimi senin yanan sanarak
Dm7
Oysa misafir olarak

Geçmiş bitmiş yıllarım

Gm
Vay be, bunu da mı görecektim ama
                Dm7
Canın sağ olsun kalben 

Seninleyim ama
  Cm7
Gözüm uzun yolda haberin olsun

Ebmaj7
Vay be

Ebmaj7
İnsanoğlu bir defa düşünce ayrılığa
                              Cm7  Dm7
Belki ölmez ama yarar mı başkasına

Ebmaj7
Biz seninle beraber

Bir gün iyi üç gün beter
                                 Cm7    Dm7
Çekip gitmeyi sen denemiştin daha evvel

Ebmaj7
Aydım, aydım uyanarak

Yerimi senin yanan sanarak
Dm7
Oysa misafir olarak

Geçmiş bitmiş yıllarım

Gm
Vay be, bunu da mı görecektim ama
                Dm7
Canın sağ olsun kalben 

Seninleyim ama
  Cm7
Gözüm uzun yolda haberin olsun

Ebmaj7
Vay be
NotlarX
Tab
Söz: Gülden
Müzik:
 Gülden
Düzenleme:
 Ozan Bayraşa
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar