Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Rei - Gökyüzüm - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
Yeni versiyonda ton Bbm-Db

Abmaj7  Fm  Cm  Eb

Abmaj7     Fm
 Yıldızlar, beynimin içinde
Cm               Eb
 Aklımı çelen bu düşünceler bile kaybolur içince
Abmaj7     Fm
 Yalnızlık, hep benim içimde
Cm               Eb
 Kaçıyorken bile yakalıyor hayatın en ince yerinde

Abmaj7          Fm
 Yağmurum oldun, güneşim soldu
Cm               Eb
 Sürekli gerçeği söylüyordum sana dinlemez oldun
Abmaj7        Fm
 Öldürüyordun, beni öldürüyordun
Cm                       Eb
 Sihirli(zehirli) gözlerine gitme diye yalvarıyordum

     Abmaj7
Sana söyleyebileceğim her şeyi söyledim
Fm
İyileşemiyordu bu aciz kalbim
Cm
Geldim, gördüm, yendim, sevdim
Eb
Sana kelebeğim derdim

Abmaj7
 Bir şarkı çalıyor içimde hep
Fm
 Gökyüzü mavi ve denizlere
Cm
 Sürekli beynime takıldı bu
Eb
 Seni de beni de alıyor hep

Abmaj7  Fm  Cm  Eb

Abmaj7                     Fm
Masmavi geceyi bile bile üstüme yıktın
                    Cm
Beni zorladın ayrılalım dedin anladım
                 Eb
her yere dağıldı parçalarım bir de gökyüzüm ağladı
NotlarX
Tab
Söz: Rei 6
Müzik: Adham Farid
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.