Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Mustafa Ceceli - Dayanak - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Bbm  Bmaj7  Db  Abm7

Bbm
Küsmüş bana üzmüşüm yari
Bmaj7
Affet bari insanlık hali
Bbm
Mazi derin ayrılık ani
Bmaj7
Gökyüzüne bir bak kalmadı mavi

Bbm
Hiç anlamaz mısın sen halden?
Bmaj7
Ne değişti söyle ne farkı var dünden?
Bbm
Isıtabilir mi geride ki küller
Abm7
Yorgun, argın, yalnız üşürken?

Bbm              Ebm
Kal bana bir dayanak
            Bbm
Daha da yanamam
           Abm7
Buna dayanamam, vursunlar beni

Bbm                 Ebm
Yok benim hiç halim yok
        Db
Mecalim yok
           Abm7             Bbm
Yalana dolana, inancım kalmadı

Bbm                       Bmaj7
Çiz beni karalama defteri gibi
                       Bbm
Ya da sil yaralama yüreğimi
                 Bmaj7
Gelsin yangın üzerime
                  Bbm
Varsın beni yaksın


Bbm                     Bmaj7
Git yediremedim daha kendime 
                         Bbm
Konduramadım kuşu taş kalbine
                Abm7
Dün seni tarihe gömdüm

Taşa yazılı özürüm

Bbm              Ebm
Kal bana bir dayanak
            Bbm
Daha da yanamam
           Abm7
Buna dayanamam, vursunlar beni

Bbm                 Ebm
Yok benim hiç halim yok
        Db
Mecalim yok
           Abm7             Bbm
Yalana dolana, inancım kalmadı
NotlarX
Tab
Söz: Doğukan Sarıtaş
Müzik:
 Doğukan Sarıtaş
Düzenleme:
 Mustafa Ceceli
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar