Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Etkin - Heves mi Sandın - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
Bb

Ebm  Ebm  Bb  Ebm  Ebm  Bb
Ebm  Ebm  Bb   B   Abm  Bb

Bb       B       Abm      Bb
Yıllarca bekledim seni sevdim
       B       Abm      Bb
Aşkıma karşılık verirsin diye

Ebm                     B
Yollara bakıp her gün ümitle
                  Bb
Belki bir gün bana dönersin diye

B  Bb

Ebm                        Bb
Bendeki bu aşkı heves mi sandın
Ebm                         Bb
Üç beş gün sonra biter mi sandın
Ebm                           Bb
Böyle bir sevdayı sen kimde gördün
  B                    Abm      Bb
Ahhh Ne Leyla ne Mecnun böyle sevmedi

Ebm  Ebm  Bb  Ebm  Ebm  Bb
Ebm  Ebm  Bb   B   Abm  Bb

Bb    B        Abm       Bb
Aşkıma karşılık verseydin keşke
       B      Abm      Bb
Ağlamazdım ben her gece böyle

Ebm                      B  
Sevmiştim ben seni delicesine
                  Bb
Ne Leyla ne Mecnun böyle sevmedi

Ebm                        Bb
Bendeki bu aşkı heves mi sandın
Ebm                         Bb
Üç beş gün sonra biter mi sandın
Ebm                           Bb
Böyle bir sevdayı sen kimde gördün
  B                    Abm      Bb
Ahhh Ne Leyla ne Mecnun böyle sevmedi

Vay gülüm vay, derde mi yanarsın sevdaya mı
Neye yanarım biliyor musun güzel kız
Hani beni görüpte o suratını asışın var ya
Hah işte ona yanarım, sanki suç bendeymiş gibi
Kendine gel güzelim
Sen benim sevdiğim, sen benim taptığım, sen benim sevdalım olamazsın
Çok değişmişsin be güzelim
Hani bir söz vardır bilir misin
Ağlamayı bilmeyen gözler sevmeyi de bilmezler
Ama ben seni hala seviyorum be güzelim
Bu da demektir ki ben hala ağlıyorum
Dedim ya güzel kız bendeki bu aşk ne neves ne de üç beş günlük
Bendeki bu aşk bendeki bu aşk, bu can bu bedenden çıkıncaya kadar güzelim
Bu can bu bedenden çıkıncaya kadar

Ne Leyla ne Mecnun böyle sevmedi

Şarkı Nihavend Makamı'ndadır.
NotlarX
Tab
Söz: Ercan İçen
Müzik:
 Ercan İçen
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Müzik Terimleri Sözlüğü

Müzik dünyası, geniş bir terminolojiye sahiptir ve çeşitli terimlerle doludur. Müzikteki temel kavramları anlamak ve doğru şekilde kullanmak, müzik alanında çalışan herkes için önemlidir. İşte müzik terimleri sözlüğünde sıkça kullanılan bazı temel terimler:

Tempo: Müziğin hızı veya ritmi. Tempo, ölçüdeki nota sayısına bağlı olarak değişir ve genellikle "Allegro" (hızlı), "Andante" (yavaş) gibi İtalyanca terimlerle ifade edilir.

Nota: Müzik notaları, bir müzik eserini yazmak veya çalmak için kullanılan sembollerdir. Her nota, ses yüksekliği ve süresi hakkında bilgi verir. En yaygın nota sembolleri arasında yarım nota (♩), tam nota (♪), çeyrek nota (♫) ve sekizlik nota (♬) bulunur.

Akord: Bir enstrümanın tüm tellerinin veya bir akort cihazı tarafından üretilen bir dizi sesin belirli bir düzende ayarlanması. Akord, genellikle belirli bir notanın temel frekansı etrafında inşa edilir ve enstrümanın doğru sesleri çıkarmasını sağlar.

Arpej: Bir akorun notalarının sıralı bir şekilde çalınması. Arpej, akorun seslerinin ayrı ayrı çalınmasıyla oluşturulur ve genellikle parmak alıştırmaları veya melodik süslemelerde kullanılır.

Tonik: Bir müzik parçasının anahtarındaki (temel nota veya akor) merkez notadır. Tonik, müzikal yapıyı dengeleyen ve parçanın çözünürlüğünü sağlayan temel referans noktasıdır.

Arşe: Yaylı çalgıların yayını çekerek tellere uyguladığı baskı. Arşe, yaylı çalgıların (keman, viyola, çello) ses üretme ve kontrol etme sürecinde önemli bir role sahiptir.

Dinamikler: Müzik eserinin ses şiddeti veya gürlüğü. Dinamikler, "Piano" (p) (yumuşak) ve "Forte" (f) (kuvvetli) gibi İtalyanca terimlerle ifade edilir ve müziğin duygusal ifadesini artırır.

Armoni: Müzikte aynı anda çalınan veya söylenen notalar arasındaki ilişkileri ve uyumu tanımlayan bir kavramdır. Armoni, bir parçanın akorları, melodileri ve tonal ilişkileriyle ilgilenir ve müziğin harmonik yapısını oluşturur. Doğru bir şekilde kullanıldığında, armoni müziği zenginleştirir, derinleştirir ve dinleyici üzerinde güçlü duygusal etkiler yaratabilir.

Kontrpuan: Armoni, farklı melodi hatlarının bir araya gelmesiyle de oluşturulabilir. Kontrpuan, müziğin birden fazla melodik hattının birbiriyle etkileşimini ifade eder ve karmaşık ve dokulu bir armonik yapı sağlar.

Modülasyon: Armonik ilerlemenin bir parçası olarak, müzik belirli bir tonal merkezden diğerine geçebilir. Bu sürece modülasyon denir ve armonide farklı tonal renkler ve duygusal etkiler yaratır.

Akustik: Ses dalgalarının bir ortamda nasıl davrandığına dair fiziksel prensipler. Akustik, enstrümanların tasarımı, ses yalıtımı ve konser salonlarının akustik özellikleri gibi alanlarda önemlidir.

Legato: Bir müzik parçasında notaların yumuşak ve sürekli bir şekilde çalınması veya söylenmesi. Legato, notalar arasında kesintisiz bir bağlantı sağlar ve akıcı bir müzikal ifade oluşturur.

Staccato: Bir müzik parçasında notaların kısa ve ayrık bir şekilde çalınması veya söylenmesi. Staccato, notalar arasında belirgin bir ayrım oluşturur ve ritmi vurgular.

Fermata: Bir müzik parçasında belirli bir notanın veya akorun çalınması veya söylenmesi gereken sürenin uzatılması. Fermata, müzisyenlere belirli bir noktada durup ifadeye duygusal derinlik katma fırsatı verir.

Bu terimler, müzikteki temel kavramları anlamanıza ve müzikle ilgili daha derin bir anlayış geliştirmenize yardımcı olabilir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.