Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Nihat İlhan - Yirmi Bir - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
A+ A-
Bbm         Ebm          Ab          Bbm
 Gözlerin şiir rengi, saçların akarsular
          Ebm            Ab            Bbm
Bi' yerlerden tanır gibi durma, göğe bakar

     Ebm       Ab         Bbm
Yani sen her bahar yağmuru uyandıran
     Ebm        Ab          Bbm
Benimle konuştukça büyür sevdan

Bbm        Ebm            Ab            Bbm
 Rengarenk gözlerin sardı kalbimi, en derinleri
        Ebm              Ab              Bbm
O masum gülüşlerinde kim bilir kaç çiçek gizlidir

     Ebm         Ab          Bbm
Öyle ya, çok gençsin yaşın daha 21
     Ebm        Ab          Bbm
Benimle konuştuğun her lafında bi' ciddilik

  Ab    Gb       Bbm
Böyle yalnız kalınmaz
  Ab    Gb       Bbm
Böyle yalnız yaşanmaz
    Ab    Bbm    Gb    Ab
Uzaktan yerli yersiz konuşmaz
          Gb       Bbm
Seninle yalnız kalınmaz

Bbm           Ebm        Ab        Bbm
 Ben de nev-i şahsına münhasır biriyim
            Ebm         Ab             Bbm
Bir yanıyla sanayi, bir yanıyla müzisyenim

      Ebm       Ab       Bbm
Hem zaten hayat da ciddi bir espri
     Ebm      Ab      Bbm
Seneler geçtikçe kalmıyor değeri

  Ab    Gb       Bbm
Böyle yalnız kalınmaz
  Ab    Gb       Bbm
Böyle yalnız yaşanmaz
    Ab    Bbm    Gb    Ab
Uzaktan yerli yersiz konuşmaz
          Gb       Bbm
Seninle yalnız kalınmaz
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar