Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sancak - Senin Yüzünden (Taladro) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
Ebm  Ebm  B  Db

       Ebm
Beni duvarlara yine vurma

Canımı al ama kurtulma
       B               Db           Ebm
Bir bilsen kimlerde arıyor seni kalbim

Yağmura gizlendi yine gözyaşları
      B                    Db               Ebm
Kimlerden geçiyor da bi senden geçmiyor kalbim

Ebm
Aynı sokaktayım, geldiğime şaşırdığın, görünce sarıldığın
B
Gözyaşımın kurumadığı aynı sokaktayım
       Db
Yerime başka birini koyabildiğin aynı yataktayım
  Ebm
Kalbim, ne diyeceksen söyle

İçinde kalmasın birkaç yarayla ölmem
     B
Hala besleniyorum inan beni kanattığın yerden
Db
Hoşça kal diyemem sana tek isteğim ölmen

Ebm
Bana soruyor hesabını hayat

Ala ala seni aldı elimden
B
Kanla yazıyorum adını duvarlara
Db
Bugün ölürsem senin yüzünden

Ebm
Onu arıyor yana yana gönlüm

Kime inansa gitti peşinden
B
Yerine gelen seni soruyor bana
Db
Kimse memnun değil yerinden

Ebm
Her şeye kondu neden, her gece gitti biri

Ne acı öteki kafayı çekip gördü dibi
B
Bu yaşlı kötü dünya basit ve bitli biri
Db
Yutuyor iyileri hep giyiyor istediğini

Ebm
Yakama toz değiyor, kirim nazlıdır bu da az bilinir
B
Kanım pıhtılaşır yar yine aspirinim
Db
Öldüğüme sevinme, tanıyorum katilimi
Ebm
Her şeyin var nedeni oldukça nettik oysa kapıyı çekerken
B
Kimine bir ömür aşk kimine çok erken
Db
Elimle inşaa ettiğim üstüme çökerken
Ebm
Her kışın sonu bahara var varışı, fakat bahtım kara Haziran'da kar yağışı
B
Yirmilerde saçlarıma ak karışır
Db
Gözümün önündeyken aldatışın
     Ebm
Hala gitmiyor ses, dinmiyor ter, ılımıyor ten

Ateş altındayım el izin namludayken
B
İçimden gelmiyor seni sevmek
        Db
Bu cehennemde yaşamak zor yine de ölmek için erken

Ebm
Bana soruyor hesabını hayat

Ala ala seni aldı elimden
B
Kanla yazıyorum adını duvarlara
Db
Bugün ölürsem senin yüzünden

Ebm
Onu arıyor yana yana gönlüm

Kime inansa gitti peşinden
B
Yerine gelen seni soruyor bana
Db
Kimse memnun değil yerinden
NotlarX
Tab
Söz: Sancak
Taladro
Müzik: Sancak
Düzenleme: Dirty Beatz
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'in matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Elektronik müzik çağıyla birlikte, nota yazımı, bilgisayar yazılımları ve dijital müzik oluşturma araçları sayesinde daha erişilebilir hale geldi. Bu teknoloji, farklı müzik türlerini icra eden sanatçılar arasında notaların paylaşımını kolaylaştırdı.

Nota ve müzik notasyonu, eğitim ve öğrenim alanlarında da önemli bir rol oynamaktadır. Müzik eğitimi alan bireyler, müziği daha iyi anlamak, bestelemek ve analiz etmek için nota okuma ve yazma becerilerini geliştirirler. Bu sayede müziğin evrensel dili olan nota, sanatçılar arasında köprü kurar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.