Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Çağan Şengül - Yarım Kaldım (Sezgin Alkan) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
Em  Bm  Em  Bm

Em
 Yazık, yarım bırakıldım
   Bm
Ne sevmeyi bildin, ne savaşmayı kalmak için
Em
 Yarın güneş doğmamış gibi
 Bm
Uyandım uykudan

Farkındayım, gittin

Em                       Bm
 Belki olur diye denedim hep

Mirasın hançer izleri
Em
 Kokun denizdi eskiden
   Bm
Yıldızım, yönüm kayıp

Ölümse dalga sesleri
A
 Bi tablo istedim
      G
Siyah seçtin renkleri
A
 Bi sevgi bekledim 
       G
Sırt çevirdi suretin

      Em
Şimdi ben sana aşık

Sen bana dargın
Bm
Dünyam karardı
A
Hiç ışık yok
Em
Tek başımaG kaldım
G
Yollar kapandı
Bm
Seslenip saklandın
A            Em
Artık adım yook

Em  Bm  Em  Bm

Em                    Bm
 İçimde duyduğum şarkılar

Yandılar evimle beraber
Em                     Bm
 Gözümle gördüğüm sanrılar

Hayalden ibaret
A
 Çok soğuktu
  G
Sarılmadın, ısınmadım
A                  G
 Karanlıktı, ellerini uzatmadın

      Em
Şimdi ben sana aşık

Sen bana dargın
Bm
Dünyam karardı
A
Hiç ışık yok
Em
Tek başımaG kaldım
G
Yollar kapandı
Bm
Seslenip saklandın
A            Em
Artık adım yook
NotlarX
Tab
Söz: Çağan Şengül
Müzik:
 Sezgin Alkan
Çağan Şengül
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar