Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Dünyada Ne Varsa - Sen Misin (Ankara) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | F# | Fm Kapo: 0
Fm  Ab  Eb  Eb

Fm      Bbm         Fm
  Çaren, sevdiğin olsam
Bbm        Db  Ab    Eb
Bu derin yara  onmaz mı

   Fm  Bbm       Fm
 İçten  elini tutsam
Bbm         Db  Ab     Eb
 Bu rezil zaman durmaz mı

Bbm  Fm  Cm

Fm   Bbm        Fm
Hayat sana ve bana
Bbm        Db  Ab    Eb
Bize yan yana  uymaz mı
     Fm  Bbm          Fm
Şart mı   ölmek hasretten
Bbm         Db  Ab    Eb
Bu şehir sensiz olmaz mı

Bbm  Fm  Cm  Eb

Db           Eb         Fm
Ankara mı bu burnumda tüten
      Bbm         Db
Yoksa sen misin neden
    Eb            Fm
Gidiyorum ama yanarak

Db           Eb         Fm
Ankara mı bu kalbimde yanan
      Bbm         Db
Yoksa ben miyim kalan
     Eb            Fm
Öyle geçmişime bakarak

Fm  Ab  Eb  Eb

Fm      Bbm        Fm
   Bazen nefesim gider
Bbm      Db  Ab     Eb
İçerim keder dolmaz mı
   Fm  Bbm        Fm
Senden  gelecek güzel
Bbm         Db  Ab     Eb
Bir haber veren çıkmaz mı

Bbm  Fm  Cm  Eb

Db           Eb         Fm
Ankara mı bu burnumda tüten
      Bbm         Db
Yoksa sen misin neden
    Eb            Fm
Gidiyorum ama yanarak

Db           Eb         Fm
Ankara mı bu kalbimde yanan
      Bbm         Db
Yoksa ben miyim kalan
     Eb            Fm
Öyle geçmişime bakarak

Db           Eb         Fm
Ankara mı bu burnumda tüten
      Eb          Db
Yoksa sen misin gülen
   Bbm          Fm
Acılarına dayanarak

Db           Eb        Fm
Ankara mı bu göğsümde atan
      Bbm          Db
Sen misin kanat çırpan
   Eb        Fm
Uçarak uzaklaşan
NotlarX
Tab
Söz: Ülkem Ercin
Müzik:
 Ülkem Ercin
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.