Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Coldplay - Viva La Vida - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
Db  Eb  Ab  Fm

Fm         Db       Eb
 I used to rule the world
           Ab                   Fm
Seas would rise when I gave the word
                     Db     Eb
Now in the morning I sleep alone
          Ab                Fm
Sweep the streets I used to own

Db  Eb  Ab  Fm

Fm         Db       Eb
 I used to roll the dice
         Ab                 Fm
Feel the fear in my enemy's eyes
              Db          Eb
Listen as the crowd would sing
         Ab                Fm
"Now the old king is dead! Long live the king"
             Db       Eb
One minute I held the key
         Ab                   Fm
Next the walls were closed on me
                         Db       Eb
And I discovered that my castles stand
     Ab                     Fm
Upon pillars of salt and pillars of sand

  Db             Eb
I hear Jerusalem bells are ringing
Ab            Fm
Roman Cavalry choirs are singing
Db               Eb
Be my mirror, my sword, and shield
   Ab                Fm
My missionaries in a foreign field
Db                Eb
For some reason I can't explain
Cm                    Fm              Db     Eb
Once you go there was never, never an honest word
         Ab               Fm
That was when I ruled the world

Db  Eb  Ab  Fm

Fm                    Db    Eb
It was the wicked and wild wind
              Ab              Fm
Blew down the doors to let me in
                          Db       Eb
Shattered windows and the sound of drums
       Ab                    Fm
People couldn't believe what I'd become
         Db     Eb
Revolutionaries wait 
       Ab                Fm
For my head on a silver plate
                   Db     Eb
Just a puppet on a lonely string
   Ab                        Fm
Oh who would ever want to be king

  Db             Eb
I hear Jerusalem bells are ringing
Ab            Fm
Roman Cavalry choirs are singing
Db               Eb
Be my mirror, my sword, and shield
   Ab                Fm
My missionaries in a foreign field
Db                Eb
For some reason I can't explain
Cm                    Fm              Db     Eb
Once you go there was never, never an honest word
         Ab               Fm
That was when I ruled the world

Db  Fm  Db  Fm  Db  Fm
Eb  Eb
Db  Eb  Ab  Fm

  Db             Eb
I hear Jerusalem bells are ringing
Ab            Fm
Roman Cavalry choirs are singing
Db               Eb
Be my mirror, my sword, and shield
   Ab                Fm
My missionaries in a foreign field
Db                Eb
For some reason I can't explain
Cm                    Fm              Db     Eb
Once you go there was never, never an honest word
         Ab               Fm
That was when I ruled the world

Db Eb Cm  Fm
Oooooh Oooooh Oooooh
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.