Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Feride Hilal Akın - Rampapapam (Buray - KÖK$VL - Arem - Arman) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Ebm     Abm         Ebm
Ben sensiz boşluklarda (ey)
  Abm         Ebm
Ruhum karanlıkta (ey)
          Abm          Ebm
Aklım neredeydi bilmiyorum

Seni bırakırken ardımda

Ebm        Abm       Ebm
Bir film gibiydi aşkımız (uh)
        Abm        Ebm
Belki yeniden başlarız (belki)
     Abm     Ebm
Al ipler elinde
             Abm
Rampapapam rampapapam

Ebm             Abm
Özledim seninle her şeyi
    Ebm             Abm
Geceleri ah teninde gezmeyi
    Ebm               Abm
Sabaha kadar koklayıp öpmeyi (brr)
Ebm          Abm
Gerçek aşkın gülleri

Ebm             Abm
Özledim seninle gülmeyi
    Ebm               Abm
Kanepede netflix ve sevişmeyi (uu)
  Ebm            Abm
Yakar kurutur ateşin beni (bleh)
Ebm          Abm
Gerçek aşkın külleri

Ebm Abm Ebm Abm

Rampapapam rampapapam
Rampapapam rampapapam

Ebm        Abm             Ebm
Bir kere, izin verdim beni üzmene (üzmene)
    Abm             Ebm
Göz yumamam boş boş sözlere
     Abm
Yürü yolları sen
Ebm        Abm
Rampapapam rampapapam (yeah)

Ebm
Gizlediğin
    Abm                Ebm
Bir sır değil ki benim ezberim (shh)
   Abm            Ebm
Zirvedeyim derdin diptesin (ha)
      Abm
Hadi, hadi yallah
Ebm        Abm
Rampapapam rampapapam

Ebm             Abm
Ellerine verdim ipleri (ellerine)
        Ebm          Abm
Ama istedin niye tüm tenleri (tenleri)
    Ebm            Abm
Sen izlediğin kült filmleri (haha)
Ebm           Abm
Gerçek sandın öyle mi (ha)

Ebm            Abm
Ahmak anla çok geçti raydan (oh)
  Ebm             Abm
Artık duramam ııh yavaşlamam
Ebm              Abm
Çok hızlı geçtim yanından (pat pat)
Ebm             Abm
Tutarsın sandın öyle mi

Ebm Abm Ebm Abm

Rampapapam rampapapam
Rampapapam rampapapam

Ebm              Abm      Ebm
Dur, sağa sola koşup yoruldun (yuh)
             Abm        Ebm
Soluklanacak yerinden oldun (KÖK$VL)
        Abm               Ebm               Abm        Ebm
Doyumsuzluğundan büyük korkun ama kendine itiraf etmen zor (yay yay)
              Abm
Nasıl zordu hatırlamak adını (ha) (ey)
Ebm            Abm
Şimdi takıntı, işe yaradı mı (a-ha)
Ebm                Abm
Hep geç atıyorsun ikinci adımı (okay)
Ebm     Abm
Koşarak gelenler var
     Ebm                 Abm         Ebm
Sana bin dereden su getirsem arınamazsın
             Abm
Ama sen yine kendini sakla (uh ye)
Ebm                  Abm
Bi ton laf edip yine kandıramadın onu
Ebm               Abm
Git o zaman ya da rampapapam (pa pa pa)
Ebm              Abm
Sen evde Netflix hayali kurarken (yay)
Ebm           Abm
O senin eline ipleri verirken (yay)
Ebm          Abm
İki kuzu sürüden ayrılmışken (yay)
Ebm                Abm
Kurtlar peşlerinde hav hav hav hav (auu)

Ebm Abm Ebm Abm

Rampapapam rampapapam
Ra pa pa pa rampapapam
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.