Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Malt - Deprem - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
Bb  Bb  Gm  Gm
Dm  Dm  Dm  Dm  Bb  Bb  Gm  Gm

intro solo

Riff
Dm                             Bb
Sallandık diyorum, merkezini bilmiyorum
       Gm                Dm
Sokağa fırlamadım, duruyorum
                         Bb
Senden bir açıklama gelmeden
           Gm
Ben bu evi terketmiyorum

Dm                       Bb
Tehlikeleri düşündüm önceden
    Gm              Dm
Ama bölge sakattı zaten
                         Bb
Senden bir açıklama gelmeden
    Gm
Çaresizim biliyorum

Dm  Dm  Dm  Dm

Riff
Dm
Hayatıma asma bir kat yaptım
Bb                  Gm
Yeni bir aşk bir de çek-yat kattım
Dm
Tam mutlu olurum burda derken
Bb             Gm
3.1'e bile dayanamadı, tepeme yıkıldı

Dm                            Bb
Çatlak olabilirim belki, hafiften
    Gm                   Dm
Sallanıyorsam işte bu yüzden
                         Bb
Senden bir açıklama gelmeden
     Gm
Kırılmam biliyorum

Dm                        Bb
Herkes panik oldu, kimisi korktu
       Gm               Dm
Kimisi yaşamıştı biliyordu
                      Bb
Ama hepsi hep bir ağızdan
       Gm
"Sakin ol" diyordu

Dm
Hayatıma asma bir kat yaptım
Bb                  Gm
Yeni bir aşk bir de çek-yat kattım
Dm
Tam mutlu olurum burda derken
Bb             Gm
3.1'e bile dayanamadı, tepeme yıkıldı

Ara riff 
Dsus2  C#sus2  Csus2  Bsus2
Dsus2  Esus2   Fsus2  Gsus2
F5  F5  G5  G5  Dm  Bb  Gm

Dm          Bb  Gm
Bir gün aniden
Dm
Kriz masasında içerken
Bb      Gm
Richter'den konuşurken
Dm
Aşk biter
Bb            Gm
Yenisi gelir, eskisinden beter

Dm
Hayatıma asma bir kat yaptım
Bb                  Gm
Yeni bir aşk bir de çek-yat kattım
Dm
Tam mutlu olurum burda derken
Bb             Gm
3.1'e bile dayanamadı, tepeme yıkıldı
NotlarX
Tab
intro solo E---------------------------------|---------------------------------| B---------------------------------|---------------------------------| G---7-7-7-7-----------------------|---------------------------------| D-----------7-7-7-5-7-7-7-8-7-7-7-|---------------------------------| A-5-------------------------------|-8-8-8-8-8-8-8-8-7-7-7-7-7-7-7-8-| E---------------------------------|---------------------------------| E----------------------------------|-----------------------------------| B----------------------------------|-----------------------------------| G---7-7-7-7------------------------|-----------------------------------| D-----------7-7-7--5-7-7-7-8-7-7-7-|-----------------------------------| A-5--------------------------------|-8-8-8-8-8-8-8-8-7-7-7-7-7-7-8-7-5-| E----------------------------------|-----------------------------------| Riff Dm Bb Gm E-----------|-----------|----------| B-----------|-----------|----------| G-----------|-----------|----------| D-----------|-----3-2-3-|----5-3-5-| A-5-5-3-5-5-|-1-1-------|-3-3------| E-----------|-----------|----------| x4 x2 x2 Ara riff Dsus2 C#sus2 Csus2 Bsus2 E-------|-------|-------|-------| B-------|-------|-------|-------| G---7---|---6---|---5---|---4---| D---7---|---6---|---5---|---4---| A---5---|---4---|---3---|---2---| E-------|-------|-------|-------| ----------------x2-------------- Dsus2 Esus2 Fsus2 Gsus2 F5 G5 |-------|-------|-------|-------|-------|-------| |-------|-------|-------|-------|-------|-------| |---7---|---9---|---10--|---12--|-------|-------| |---7---|---9---|---10--|---12--|---10--|---12--| |---5---|---7---|---8---|---10--|---8---|---10--| |-------|-------|-------|-------|-------|-------| Solo E---------------------------------|-----------------------------------| B---------------------------------|-----------------------------------| G---7-7-7-7-----------------------|-----------------------------------| D-----------7-7-7-5-7-7-7-8-7-7-7-|-----------------------------------| A-5-------------------------------|-8-8-8-8-8-8-8-8-7-7-7-7-7-7-8-7-5-| E---------------------------------|-----------------------------------| Bb5 E-----------------|-------------------------|-----|---------------------------| B-----------------|-------------------------|-----|---------------------------| G---7-7-7-7-------|-------------------------|-----|---------------------------| D-----------7-7-7-|-------------------------|--8--|-5-5-5-0-3-5-5-5-5-0-3-5---| A-5---------------|-------------------------|--8--|-------------------------5-| E-----------------|-3-x-x-5-x-x-6-x-x-5-x-x-|--6--|---------------------------|
Söz: Cenk Durmazel
Müzik:
 Malt
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Gitar Pedalları ve Efektleri

Gitar pedalları, gitaristlere seslerini şekillendirme ve müziklerine çeşitli efektler ekleme imkanı sunar. Geniş bir yelpazeye yayılan gitar pedalları, farklı tonlar, dinamikler ve efektler yaratmak için kullanılır. Bu pedallar, müzisyenlerin yaratıcı potansiyellerini artırır ve sahne performanslarına yeni bir boyut kazandırır.

Gitar Pedalları Türleri

Gitar pedalları, işlevlerine göre çeşitli kategorilere ayrılabilir. İşte bazı popüler pedal türleri:

  • Distortion ve Overdrive Pedalları: Gitar sesini bozan ve güçlendiren bu pedallar, rock ve metal müzikte yaygın olarak kullanılır. Overdrive pedalları, tüplü amfilerin doğal distorsiyonuna benzer bir ses yaratırken, distortion pedalları daha ağır ve sert bir ses sunar. Örneğin, Boss DS-1 distortion pedalı ve Ibanez Tube Screamer overdrive pedalı bu kategoride yaygın olarak kullanılır.
  • Delay Pedalları: Gitar sinyalini kopyalayarak, gecikmeli olarak tekrar eden yankı efektleri oluşturur. Ambient ve shoegaze müzik türlerinde sıkça kullanılır. Örneğin, Electro-Harmonix Memory Man ve BOSS DD-7 popüler delay pedallarıdır.
  • Reverb Pedalları: Doğal ortam yankısını taklit eden reverb pedalları, gitar sesine derinlik ve boyut kazandırır. Örneğin, TC Electronic Hall of Fame ve Strymon BigSky, bu kategoride yaygın olarak kullanılan pedallardır.
  • Chorus Pedalları: Gitar sinyalini hafifçe değiştirerek, çoklu gitar çalıyormuş gibi bir efekt yaratır. 80'ler rock ve pop müziğinde yaygın olarak kullanılır. Örneğin, Boss CH-1 ve MXR M234 Analog Chorus bu türde popülerdir.
  • Wah-Wah Pedalları: Gitar sesini filtreleyen bu pedallar, "wah" benzeri bir efekt yaratır. Funk ve rock müziğinde yaygın olarak kullanılır. Örneğin, Dunlop Cry Baby ve Vox V847 popüler wah pedallarıdır.
  • Compressor Pedalları: Gitar sinyalinin dinamik aralığını kontrol ederek, daha dengeli ve tutarlı bir ses elde etmeye yardımcı olur. Örneğin, MXR Dyna Comp ve Keeley Compressor Plus popüler compressor pedallarıdır.

Diğer Popüler Pedal Türleri

  • Equalizer (EQ) Pedalları: Farklı frekansları ayarlayarak gitar tonunu şekillendirmeye olanak tanır.
  • Looper Pedalları: Gitaristin kısa bir melodi kaydedip döngü olarak çalmasını sağlar, bu sayede üst üste kayıt yapılabilir.
  • Volume Pedalları: Gitarın ses seviyesini kontrol etmeyi sağlar, genellikle akustik gitaristler ve country gitaristleri tarafından kullanılır.

Pedal Kurulumları ve Sinyal Zinciri

Pedal kurulumlarında sinyal zinciri, gitar sinyalinin pedallar aracılığıyla nasıl yönlendirildiğini belirtir. Doğru sinyal zinciri, istenen sesin elde edilmesinde kritik öneme sahiptir. Tipik bir sinyal zinciri şu şekildedir:

  • Tuner: Zincirde ilk olarak gitarın akordunun doğru olup olmadığını kontrol etmek için bir tuner kullanılır.
  • Wah-Wah Pedalları: Tuner'dan sonra wah pedalı gelir, çünkü bu pedal gitar sesini şekillendirmek için en başta yer alır.
  • Overdrive ve Distortion Pedalları: Distortion ve overdrive pedalları, temel tonunuzu belirleyen bu efektlerin zincirde erken yer alması önemlidir.
  • Modülasyon Pedalları: Chorus, flanger ve phaser pedalları gibi modülasyon efektleri genellikle distorsiyon pedallarından sonra gelir.
  • Delay ve Reverb Pedalları: Sinyal zincirinin sonunda yer alarak, gecikme ve yankı efektleri yaratır.

Sonuç

Gitar pedalları ve efektleri, müzisyenlere geniş bir tonal yelpaze sunar. Pedallar, müziğe yeni boyutlar kazandırırken, müzisyenin yaratıcılığını ve performansını geliştirir. Doğru pedal ve sinyal zinciri seçimi, gitaristin müziğini etkili bir şekilde ifade etmesine yardımcı olur.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.