Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Hemsaye - Bi Kaç Fotoğrafın Hikayesi ve Sabah Rüzgarı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Dm  Bb  C  Bb

Dm
Ağladın ve güldün aynı gün
  Bb
Yüzünde kırmızılar
Dm                               Bb
Ah kara bi denizdendi sabah rüzgarın

Güneyde kalan
C
Parmak uçların beyazdı, sakin

Öylece yüzünde duran
Bb
Akşamı kar gündüzün, uzaklaşan ay
C
Hala vakitleri dardı

Dm
Sakladım bütün bu sırları
 Bb
Esintisinde rüzgarın
Dm
Başlamış ve bitmiş o saatlerden
  Bb
Biriydi hatırlarım
C
Parmak uçların beyazdı

Yyüzünde kırmızılar
Bb
Gündüzü dar akşamın
              C
Bu yaklaşan dileklerin hâlâ vakitleri vardı

Dm  Bb  C  Bb

Dm
Gündüzün siyah, gecen beyaz
Bb
Sırtınız dönük, deniz ayaz
C
Gözlerin kapalı, uzakta yaz
  Bb
Hemen yanında temmuzun sesi

Dm
Bir zaman ve bir yerdeymişiz
Bb
Gök mavi altında eflatun deniz
C
Ay parçası güneşten çiçeklerin
   Bb
Hatrı kalmış olsun, üzülmeyiz

Dm
Doğdun ve bir gün geçti üstünden
Bb
Saçlarında bin ırmak akşamüstünden
C
Işıklı çardaklar veyahut şehrinden
  Bb
Geçer miyim

Dm
Bir zaman ve bir yerdeymişiz
Bb
Gök mavi altında eflatun deniz
C
Ay parçası güneşten çiçeklerin
   Bb
Hatrı kalmış olsun, üzülmeyiz
Ay parçası güneşten çiçeklerin hatrı kalmış olsun. Üzülmeyiz
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar