Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Burhan Şeşen - Sevdaya İnanmışsan Eğer - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
A+ A-
Bm  F#m  C#7  F#m
Bm  F#m  C#7  F#m  C#7  F#m

F#m            C#7
Ben kuytularda öylece yalnız
                     F#m
Her şeyin farkında çaresiz
                C#7
Ben çırılçıplak ben yaralanmış
                      F#m
Sevgiye hasret bırakılmış

Bm              F#m
Her gün dalgalı bir deniz olsam
C#7                   F#m
Yalandan adacıklar kursam
Bm             F#m
Ak saçlı bilge bir ermiş olsam
C#7                  F#m
Umutlu bir öykü anlatsam

F#m
Bir ağacın gölgesinde gündüze boyanır gece
Bm                  C#7
Kendini seviyorsan eğer
F#m
Bir balıkçı teknesinde yıldızlar düşer denize
Bm                  F#m
Sevdaya inanmışsan eğer

F#m            C#7
Ben akşamlarda öylece üzgün
                      F#m
Gün batımında yanar yüzüm
                C#7
Eski bir aşktır tüm çıkarlarım
                  F#m
Açar kapıyı uğurlarım

Bm              F#m
Her gün sevdalı bir bulut olsam
C#7                    F#m
Dağların sırtına yaslansam
Bm            F#m
Başı göklerde uçurtma olsam
C#7                  F#m
Penceresiz evleri sarsam

F#m
Bir ağacın gölgesinde gündüze boyanır gece
Bm                  C#7
Kendini seviyorsan eğer
F#m
Bir balıkçı teknesinde yıldızlar düşer denize
Bm                  F#m
Sevdaya inanmışsan eğer
NotlarX
Tab
Söz: Burhan Şeşen
Müzik:
 Gökhan Şeşen
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar