Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Neslihan - Hiç Sevmedim - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
         Am                  G
Hiç sevmedim kimseyi senin kadar
             F            E
Yüreğim yanmadı hiç bu kadar
       Am                  Em
Çok yalnızım seninle bir yarım bir yarım
                G   F            Em 
Yok söylemeden olmaz ben sana aşığım
  F              Em
Aaah ben sana aşığım

 Dm         Em     Dm          Em
Eğer elindeyse ne olur çal kapımı
 Dm            Em      Dm             Em
Eğer yüreğindeysem ne olur sil gözyaşını

Em  Am  Am  G  G  F  F  E

          Am               G
Sen bilmezsin alırım haberini
              F             E
Yollara küsmüşsün hissettin mi
             Am              Em
Buralar cehennem oldu inan bana
             G    F                  Em 
Yanıp kavrulsam da seninle güzel Ankara
  F                    Em
Aaah seninle güzel Ankara

    Dm       Em    Dm          Em
Güneşimiz bu aşk yakar yüreğimizi
Dm                   Em
 Ter dolmuş gözlerimize
      Dm           Em
Göremeyiz hiçbir şeyi

 Dm         Em     Dm          Em
Eğer elindeyse ne olur çal kapımı
 Dm            Em      Dm             Em
Eğer yüreğindeysem ne olur sil gözyaşını

Em  Am  G  F  E
    Am  G  F  E

Benim kara haberim senindir
Eğer leylan ölmüş derseler gelme istanbula
Bulamazsın ki beni buralarda
Bir bulut ol git ankaraya
Yağ istediğin kadar toprağıma
Ben bizim bahçede olacam
Tam siyah kordonlu saatin yanında
O zaman bensiz dünyaya istediğin kadar bağırabilirsin
Sensiz bu dünyayı sevmiyorum sevmiyorum sevmiyorum
Ama şimdi ne olursun gel
Leylan hayatta ve İstanbul'da
Nefes almak da zor gelecek miydi bir gün bana
Tek hayalim hissettiğim şu son nefeslerimi seninle alıp vermek
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar