Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Hemsaye - Yaratılış'ın İkinci Günü (Çağan Şengül) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
A+ A-
Bbm  Bbm  Gb  Gb  Ab  Ab  Ab  Fm

Bbm
Kurduğum deniz sesin
 Gb                      Ab
İnandığım yerin göğün devrilmesin
              Fm
Eksik bi yöndesin

Bbm                   Gb
Kandırınca renginiz, akşam olunca gizlerim
 Ab                      Fm
Uzandığın dallar mı meyvesiz

Bbm       Gb                 Ab
Çoktan geçmişti çizgiyi kalbimiz
                 Fm           Bbm
Geriye dönüş yok eskiden beri yersiziz
             Gb                     Ab
Her şey gibi az ve uzak değildi maviniz
               Fm
Çok yakındı yitti sahiniz

Bbm
Yüzünden tanımıştım, gördüğümde anladım
Gb
Senden başka sebebim yok, çocukluk salıncağım
Ab
Yüzüme vuran rüzgarım, koşarken ki heyecanım
Fm
İçimden atamadığım en büyük korkularım

Bbm
Tüm sıfatlar gereksiz, yeterlidir varlığın
Gb
Adımlarım ağır ağır, kokun denizdi anladım
Ab
Düşünmem bırakmayı, ruhumda dudak payı
Fm
Bıraktım sana, iç kana kana

Bbm  Bbm  Gb  Gb  Ab  Ab  Ab  Fm

Bbm          Gb
Kokun deniz ama
                Ab
İzin vermez Ankara

Bir adım gidemem
                    Fm
Geriye dönemem seni almadan oradan

Bbm          Gb
Yorulmuşsun ama
           Ab
Yaslan omzuma

Bir masalın yükü düşer
       Fm
Sensiz her gece aklıma
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'un matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar