Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yaşlı Amca - Misafir Bekler - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
A+ A-
Geldi bir daha çaldı gönlümü 
Bir buse verdi aldı gönlümü 
Bir bakış attı bastı kahkahayı 
Eller kıskandı gözler hüzünlü

F#m  Bm  F#m  Bm

F#m        Bm            F#m
Bak dedi sevap güzele bakmak
        Bm           F#m
Git yanına derdini anlat
          Bm             F#m
O da ne, kim o yanındaki zat
            Bm
Bağırır çağırır

Bm         F#m      Bm       F#m
Gözlerinde damlalar belli ki derdi var
Bm      F#m        Bm            F#m
Dermanı önünde ama dilsiz kalmış gözünde

A           Bm  E          F#m
Geldi bir daha, çaldı gönlümü
A           Bm              E         F#m
Bir buse verdi,(aman allah) aldı gönlümü
A           Bm        E            F#m
Bir bakış attı,(attı) bastı kahkahayı
A           Bm  E           F#m
Eller kıskandı, gözler hüzünlü

A          Bm          E           F#m
Benden uzakta,(uzakta) bir güzel bayan
A          Bm       E          F#m
Misafir bekler (mi) böyle yakından
A         Bm    E       F#m
O güzel bayan yiyor ömrümü
A          Bm    E           F#m
Acep ne yapsam verir ki gönlünü

F#m         Bm         F#m
Bir bebek gibi konuşamıyor 
         Bm            F#m
Utanıp gözlerini kaçırıyor
           Bm               F#m 
O da ne, kalbin ritmini bozuyor
      Bm
Aşık olmuş 

Bm         F#m      Bm       F#m
Gözlerinde damlalar belli ki derdi var
Bm      F#m        Bm            F#m
Dermanı önünde ama dilsiz kalmış gözünde

A           Bm  E          F#m
Geldi bir daha, çaldı gönlümü
A           Bm              E         F#m
Bir buse verdi,(aman allah) aldı gönlümü
A           Bm        E            F#m
Bir bakış attı,(attı) bastı kahkahayı
A           Bm  E           F#m
Eller kıskandı, gözler hüzünlü

A          Bm          E           F#m
Benden uzakta,(uzakta) bir güzel bayan
A          Bm       E          F#m
Misafir bekler (mi) böyle yakından
A         Bm    E       F#m
O güzel bayan yiyor ömrümü
A          Bm    E           F#m
Acep ne yapsam verir ki gönlünü
NotlarX
Tab
Söz: Artun Özoğlu
Müzik:
 Artun Özoğlu
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar