Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

İkiye On Kala - Bunca Zaman Sonra Nasılsın - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Dm  Gm  A  Dm

Dm             Gm
Gerçekten hala beni hatırlıyor musun
A             Dm
Mesela en çok neye gülerdim
Dm             Gm
Yalan yok bazı şeyleri unutuyorum
A              Dm
Bilirsin zaten kötüydü hafızam

Dm                     Gm
Şarkılar yazmadım diye mi gitmiştin
A                     Dm
Yoksa birini mi sevmiştin ben uyurken
Dm                      Gm
Senden sonra pek bi şey değişmedi aslında
A                     Dm           A
Koltukta uyumayı severdim hatırlasana

Gm          Dm
Unut gitsin geçmişi
A                 Dm
Bunca zaman sonra nasılsın
Gm                Dm
Böyle biraz tuhaf oldu sanki
A                   Dm
ayaküstü konuşmasak iyiydi

Dm  Gm  A  Dm

Dm                     Gm
İnan bazen düşünüyorum seni hep değil
A                     Dm 
Hem zaten ciddiyetsiz bir adamdım
Dm                   Gm
Akşamları sayfalarda notlar arıyorum
A                      Dm
İkinci el kitapları bu yüzden mi seviyorum
Dm                      Gm
Bilmiyorum kırgın mıyım biraz sessizim
A                 Dm
Haklısın belki de hep böyleydim

Gm          Dm
Unut gitsin geçmişi
A                 Dm
Bunca zaman sonra nasılsın
Gm                Dm
Böyle biraz tuhaf oldu sanki
A                   Dm
ayaküstü konuşmasak iyiydi
NotlarX
Tab
Söz: Uras
Müzik:
 Uras
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar